גם משחק, גם ארוחה
גם משחק, גם ארוחהצילום: פנימה

תנו לדמיון של הילדים להשתולל ולא תאמינו אילו יצירות מדהימות הם מכינים מחומר כל כך בסיסי ופשוט. הלחמניות טיפה מתוקות והולכות יופי עם כוס שוקו קר. כך פתרתם גם את עניין ארוחת הערב וגם העסקתם את הילדים בשעות אחר הצהריים.

לבצק:
ק"ג קמח (אפשר קמח מלא 
בהיר 70%)
כף מלח
2 כפות שמרים
4 כפות שטוחות סוכר
1/3 כוס שמן
2‑3 כוסות מים 
לבצק חום:
2 כפות קקאו
כף סוכר
כף מים

הכנה:
בכוס גדולה או בקערית שמים שתי כפות שמרים, כף סוכר וכוס מים פושרים. מחכים שהשמרים יתססו וימלאו את הכלי. שמים את הקמח בקערה גדולה, ומערבבים היטב עם המלח. יוצרים גומה במרכז הקמח, ומוסיפים בתוכה את השמרים התוססים, הסוכר, השמן ושתי כוסות מים. 

לשים את כל החומרים לבצק אחיד. אם צריך מוסיפים עוד מים במהלך הלישה עד שמתקבל בצק רך, נעים ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים מעט קמח עד שמתקבל בצק לא דביק.

מחלקים את הבצק לשניים. מפזרים על משטח העבודה את הקקאו והסוכר ולשים עליו חצי מכמות הבצק עד שהקקאו נטמע בבצק. מוסיפים כף מים לפיזור אחיד יותר של הקקאו. אם הקקאו לא נטמע באופן אחיד - לא נורא, באפייה לא יראו את זה.
מכסים את הבצק ומשאירים לתפיחה כשעה במקום חמים. מחלקים את הבצק לכדורים ונותנים לכל ילד כדור חום וכדור לבן. מדגימים להם את האפשרויות לשחק עם הבצק וליצור ממנו צורות. אופים בחום בינוני-גבוה (º200) כעשרים דקות או חצי שעה, תלוי בגודל הלחמניות.

רעיונות ליצירה בבצק חום-לבן:
   - מהבצק הלבן מכינים בסיס עגול לפרצוף, ובבצק חום מציירים סמיילי.
  -  מהבצק הלבן יוצרים בסיס מרובע או אליפטי, ובבצק החום כותבים את השם. מקשטים בפרחים, בפרפרים ובלבבות.
   - זחל חום-לבן: בעזרת משחקי הצבעים יוצרים שובי-דובי, פרצוף חתול וכדומה. 

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן