טלפון סלולארי
טלפון סלולאריפלאש 90

עשר שנים לאחר שעלו לאוויר, צפויים רוב קווי החדשות הקוליים במגזר החרדי המכונים 'קווי הנייעס' להיסגר בשבועיים הקרובים.

ההחלטה האמורה צפויה להתקבל בשל פסיקת בית המשפט לפיה 'קווי הנייעס' יוכלו לפעול רק 'במתכונת פרימיום', קרי: קווים שיחזיקו בקידומת 1900 שההתקשרות אליהם יקרה בהרבה.

במהלך הדיון בבית המשפט הבוקר (ב') קיבלו השופטים את עמדת משרד התקשורת והדפו את העתירה שהגישו נגדו מפעילי הקווים שביקשו להמשיך להפעיל את הקווים במתכונת הקיימת בה המתקשרים משלמים על החיוג לקווים מחיר שיחה רגילה.

יש לציין כי לפני כשנה וחצי יצאו חברי מועצות גדולי התורה של סיעות אגודת ישראל ודגל התורה במכתב מיוחד נגד "קווי הנייעס" (קווי חדשות) שלטענתם מלאים ברכילויות ובחדשות "זולות".

במכתב, שפורסם ביומונים החרדיים, נאמר על ידי הרבנים כי הובאו לידיעתם "פרטים קשים על נזקים ברוחניות שנגרמו לרבים עקב היותם חשופים ללשוןהרע ורכילות, ליצנות ולעג לכל קדשי ישראל, מחלוקות ומרעין בישין נוספים המסתתרים תחת המכונה 'קווי נייעס' למיניהם".

"הדברים מתחייבים לאחר שהגיעו שמועות על צעירים ומבוגרים שהתמכרו לרעה חולה זו, והשחיתו בגינה מדות נפשם, זמן יקר וממון, וירדו פלאים מלימוד התורה ומעבודת ה' יתברך".

בדבריהם הדגישו הרבנים את "חומר האיסור האיום של האזנה ושיתוף פעולה עם קווים אלו", וכי "מכשלה קשה זו, שמפעיליה מבקשים להשתכר ולהתפרנס על חשבון הכשלת הציבור באיסורים גמורים, היא מכשול גמור ומפתח רח"ל לחטאים, עוונות ופשעים, גורמת לביטול תורה ותפילה ולקרירות נוראה בעבודת הבורא, רבים חללים הפילה, ועבר ושנה נעשית לו כ'היתר' חלילה".