יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

יו"ר וועדת החינוך של הכנסת התייחס הערב לבעיות שנרשמו ברישום בנות סמינרים בעיר אלעד, וכן לבעיית האפליה בבית הספר לבנות "תבונות" בגבעת זאב שמתנה רישום תלמידות באישור של וועדת האיכלוס ובניגוד לחוק.

"בשבוע הבא נקיים דיון בוועדת החינוך עם ראשי הראשויות וגם עם מנהלי בתי הספר נבהיר להם את חומרת החוק", אמר מרגי בראיון ל'קול ברמה'. "הדברים כבר לא אותו דבר מאז פרשת עמנואל. אני רוצה לומר לך שהאכיפה והחמרה של משרד החינוך מבחינתי לא מספיקה, אבל היא השתנתה. מנהלי בתי ספר ומנהלי מוסדות חוששים לעשות דין לעצמם ולקבוע דברים באופן חד צדדי. לשון החוק מחייבת לתת הסבר מדויק מדוע לא התקבלו"

עוד הוסיף יו"ר וועדת החינוך כי "אני מלווה את מערכת החינוך כיו"ר וועדת החינוך, לראות איך שם הנושא של לקבל את האחר בתוך מערכת החינוך.. למרות התובעניות, אתה רואה שיש רצון. האם אנחנו שמשנו פעם דוגמא למערכות החינוך הממלכתי? אנחנו הפכנו להיות הדבר הכי לא נכון לקחת ממנו דוגמא. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש מה קרה לחברה שלנו בנושא הרישום של בנות מישהו מוכן לקחת על עצמו את אותן דמעות, את אותן בכיות של בנות, את אותו הרס, כמה בנות נהרסו מזה"

על הסיפור בבית הספר "תבונות" בגבעת זאב שמתנה את קבלת התלמידות רק לאחר אישור של וועדת האיכלוס, אמר מרגי "שמענו אתמול על המקרה של גבעת זאב בכלל ההתנסחות של רב הקהילה שמה חושב שהוא נמצא בכוכב לכת אחר או בכדור אחר בגלובוס"

יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי הוסיף כי "יואב ללום עושה עבודת קודש, אבל לא בחרנו כעת במישור המשפטי, ננסה לגמור את זה בהבנות. אני אמרתי זאת בעבר אנחנו לא הרמנו את העניין המשפטי, חלקנו עליו, אבל מבחינת העבודה הזאת של הרישום בנות לסמינרים..לבתי ספר ומוסדות, זה שהוא הרים כפפה לא צריך לבוז לו.. ההפך הנכון חבל שלא השכלנו בתחילת הדרך לשלב ידיים בתחילת דרכו היינו עומדים אחרת."