מאיר אטינגר
מאיר אטינגרצילום: פלאש 90
ניצה כהנא, דודתו של פעיל הימין מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא והיעד מספר אחת של החטיבה היהודית בשב"כ שפכה היום (שלישי) מעט אור על נסיבות המעצר ועל תכניותיו של אטינגר.

אטינגר נעצר אתמול על ידי השב"כ בחשד ל''מעורבותו בהתארגנות יהודית קיצונית''.

"אני מבינה למה הם (השב"כ) עושים את זה, מה הם מרוויחים עכשיו שהם עוצרים אותו אני כן מבינה. לא בגלל מה שהוא עושה, אלא בגלל מה שהם צריכים. הם צריכים להראות שהם פועלים", טענה כהנא בראיון לאלעד קינסט ברדיו גלי ישראל.

כהנא פרטה את כוונתה. "יש היסטריה רבתי שמלובה כל הזמן בהקשר של הרצח הנורא של הילד בכפר דומא והם צריכים להראות שהם פועלים. מצפן העדר מראה על האשמים, בלי כמובן שום הוכחות כרגע, שזה נערי גבעות - 'אנשי תג מחיר', והם דוהרים עם העדר. הם שוטרים, הם צריכים לפתור את הבעיה באיזושהי דרך, אז הנה הם עוצרים".

לטענתה, כל המעצר הוא לצורך תקשורתי בלבד. "אני חושבת שזה שהוא הנכד של הרב כהנא היה מניע הרבה יותר עמוק למעצר הזה מאשר איזה שהוא בדל אינפורמציה שהם רוצים להביא. אני חושבת שכל המעצר הזה הוא חלק מאיזה שהיא הצגה וזה שהוא 'נכד של' זה עושה הצגה יותר דרמתית וזהו".

בנוסף, פירטה כהנא בנוגע לתכניותיו של אטינגר בעתיד ועל רצונו להשפיע ולשנות. "מאוד לגיטימי במדינה דמוקרטית לרצות לשנות. הוא רוצה לשנות את החוקים של המדינה לחוקי תורה, זכותו. אם הוא ישכנע מספיק אנשים הוא יוכל לעשות את זה.

"עצם הרעיון שאדם רוצה לשנות חוקים או רוצה שהמדינה תתנהל בדרכך כזו או אחרת מעולם לא היה עילה למעצר במדינה דמוקרטית", אמרה קרובת המשפחה.