כלא שיטה
כלא שיטהצילום: פלאש 90

צעיר תושב מעלה אדומים נעצר הערב (שלישי) בצו מעצר מנהלי לחצי שנה, אשר חתום בידי שר הביטחון. כך מדווחת עמותת חננו.

מדובר בצעיר אשר קיבל לידיו אך לפני יומיים צו מעצר בית מנהלי והרחקה מיו"ש, ירושלים יד בנימין וצפת ואשר שוחרר בשבוע שעבר לאחר מעצר ממושך בחשד להצתת הכנסייה בצפון.

ממשרד הביטחון נמסר, "שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם הערב (שלישי) על צו מעצר מינהלי לשישה חודשים לפעיל הימין הקיצוני מרדכי מאייר ממעלה אדומים, במסגרת מעורבותו בפעילות אלימה ובפיגועי טרור שאירעו לאחרונה, כחלק מקבוצת טרור יהודית. הצו נחתם בהמלצת שירות הביטחון הכללי".

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי מדובר ב"איבוד שליטה במשרד הביטחון. העובדה כי לפני יומיים בלבד קיבל אותו צעיר צו מעצר בית מנהלי וכבר הוחלט ל'שדרג' את הצו למעצר מנהלי מצביעה על התנהלות פופוליסטית של הרשויות", טוענים ב'חוננו'.

"אנו מתנגדים באופן נחרץ לשימוש במעצרים וצווים מנהליים כנגד יהודים. השימוש הדרקוני בצווים אלו עוקף את בתי המשפט ובעצם מייתר את קיומם במדינת ישראל".

במשרד המשפטים אישרו הערב כי היועץ המשפטי לממשלה אישר לגורמי הביטחון לבצע מספר מעצרים מנהליים של פעילי ימין. בהודעת המשרד נאמר, "הרינו לאשר כי בתום ישיבה שהתקיימה הבוקר אצל היועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמי המקצוע הרלוונטיים, הוא החליט כי אין מניעה משפטית לאפשר מעצרים מנהליים לגבי מספר אנשים שלגביהם התבקש המעצר כאמור, וזאת בכפוף לתנאים מסוימים".

עם זאת במשרד המשפטים הדגישו כי הסמכות לביצוע המעצרים מצויה בידי שר הביטחון.

נזכיר כי ביממות האחרונות נעצרו על ידי השב"כ שני פעילי ימין, מאיר אטינגר ואביתר סלונים, אשר לטענת השב"כ חשודים במעורבות בפעילותה של "התארגנות יהודית קיצונית אלימה". עם זאת, בשני המקרים מדובר לפחות לעת עתה במעצר רגיל לצרכי חקירה ולא במעצר מנהלי.