יהונתן פולארד
יהונתן פולארדיהודה גליק

עו"ד לארי דאב, קיבל את הבשורה המשמחת על שחרורו הצפוי של יהונתן פולארד בנובמבר הקרוב, אך אומר בראיון לערוץ 7 כי השמחה אינה שלמה כל עוד הוא לא יוכל לעלות לישראל.

"אני מלווה אותו מהיום הראשון שלו בכלא כבר לפני שלושים שנה. אני שמח שועדת השחרורים עשתה את הדבר הנכון והצודק, לא הייתה סיבה לעכב את שחרורו, הוא לא עשה עברות בכלא, הוא לא אדם מסוכן והבטיח שלא יחזור לריגול. אך מבחינתנו היינו יותר שמחים אם הוא היה מקבל חנינה מהנשיא כדי שהוא יוכל לבוא מייד ארצה דבר שכעת ימנע ממנו".

לדבריו ההגבלה להגיע לישראל במשך חמש השנים תוכל להתבטל או להתקצר במידה והנשיא האמריקאי יעניק לפולארד במוקדם או במאוחר חנינה, "אני רוצה שפולארד יגיע לישראל, אני לא מחפש קבלת פנים. יונתן צריך קצת מנוחה להקים את החיים המשפחתיים שלו, להכיר את משפחתו, בארץ זה קל יותר. הוא לא מחפש פרסומת, הוא יכול להיות מאוד אנונימי, הוא רוצה לחיות את חייו. שוחחתי איתו לפני כחודש והוא ציפה מאוד להחלטת ועדת השחרורים. אני מניח שאחרי השחרור הוא יתעסק במחקר ופיתוח בענייני אנרגיה, זה מה שהיה מאוד קרוב לו, הוא מומחה בענף האנרגיה של שימוש בשמש ומים".

עו"ד דאב מקווה שמדינת ישראל תבקש מהנשיא האמריקאי חנינה, "המגבלות שיוטלו עליו בשחרור יקשו עליו, הוא יצטרך לדווח על מקום הימצאו למשטרה, הוא לא יוכל לנסוע ממדינה למדינה או לעזוב את אמריקה. אנחנו מקוויים שמדינת ישראל תעשה מאמץ ותבקש חנינה, זה רלוונטי גם אחרי נובמבר כדי שהוא יוכל להגיע לישראל, או לפחות שיקטינו לו את תקופת השהייה באמריקה".