ליברמן בכפר סוסיא

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, סייר היום (רביעי) בדרום הר חברון, בסנסנה, בסוסיא ובמאחז הבלתי-חוקי נוואג׳ה שצפוי להיהרס בעקבות פסיקת בג"ץ.

במהלך הביקור תדרך ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, את ליברמן, ואמר כי "מדובר בפלישה ערבית בלתי חוקית כפי שקבעה פסיקת בג"ץ. משפחת נווג'ה שהתיישבה כאן ויש על זה מאבק גדול מאוד".

גם נציג ארגון "רגבים", עובד ארד, סקר בפניו את המצב המשפטי, "ביום שישי המנהל האזרחי העביר בקשה דחופה לדחות את הפינוי כי מתנהל איתם מו"מ", בשלב הזה שאל ליברמן האם בג"ץ קיבל את הבקשה ונענה בחיוב והגיב בציניות, "מה עם סופיות הדיון?".

ח״כ ליברמן אמר במהלך הסיור, ״המאבק שמתנהל סביב המאחז הבלתי-חוקי של חמולת נוואג׳ה הוא אחד המאבקים החשובים שמתנהלים כרגע ועל מדינת ישראל לתת לכך את הדגש המתאים. זהו מאבק אסטרטגי שהוא חלק מניסיון לחבר את הבדואים הקיצונים בנגב עם הפלסטינים בחברון לחיבור שיוביל להקצנה ולאיום על מדינת ישראל''.

לדבריו החלטת בג״צ השבוע הנותנת הארכה עד למציאת פתרון היא החלטה המעוררת שאלות קשות על עקרון ''סופיות הדיון'' ובמיוחד כשהיא מגיעה לאחר ההחלטה על פינוי בתי דריינוף בבית אל. ''במדינה דמוקרטית צריך להיות חוק אחד לכולם ולא יכול להיות שהחוק יחול רק על יהודים והערבים יהיו פטורים״.

ישראל ביתנו

ליברמן התייחס גם להקפאת הבנייה ביהודה ושמרון, "העצירה המוחלטת של הבנייה להתיישבות באזור הר חברון, וגם בשכונות היהודיות בירושלים, במעלה אדומים, באריאל ובמקומות אחרים שברור שבכל מקרה ישארו בריבונות ישראלית לא תשתנה כל עוד ההנהגה הנוכחית בשלטון משום שבכל פעם יש תירוץ אחר לא לבנות וכדי שזה ישתנה צריך הנהגה שתדע להנהיג, להכריע ולבצע, בתחום הביטחוני, המדיני והכלכלי״.

ראש המועצה דמרי בירך את חברי ״ישראל ביתנו״ על שבאו לחזק את ההתיישבות ואמר כי החשיבות האסטרטגית של הר חברון עבור מדינת ישראל לא באה לידי ביטוי מספיק בפעולות הממשלה וזוהי הפקרה של צפון הנגב.

בסיור השתתפו גם חברי הכנסת רוברט אילטוב ושרון גל, וכן ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון.