הוריו של העצור המנהלי מגיבים

הוריו של מרדכי מאייר, תושב מעלה אדומים בן ה-18 שנעצר אמש (שלישי) בצו מנהלי לחצי שנה, כינסו אחר הצהריים מסיבת עיתונאים ברמת גן.

"אנחנו אזרחי ארצות הברית, נולדנו בארצות הברית, הייתה לנו שם פרנסה טובה ועזבנו את הכל כדי לבוא לפה בגלל שאנחנו אוהבים את ישראל", אמרה האם. "גידלנו את הילדים שלנו לאהוב את הטבע, את הבריות, הילדים שלנו אוהבים את ישראל ואנחנו בשוק".

"אתמול בלילה הייתה דפיקה בדלת, הראו לנו צו ולקחו אותו לחצי שנה", סיפר האב גדליה. "לא אמרו אף מילה על למה, חשד כלשהו, שום דבר, רק שהם לוקחים אותו לכלא. גילינו שבישראל יכולים לקחת ילד בן 18 לחצי שנה בכלא מבלי להאשים אותו בשום דבר. הם היו צריכים לעצור מישהו והוא השעיר לעזאזל".

"מדובר במסע יחסי ציבור של שב"כ בחסות שר הביטחון שחתם על נייר שלא שווה את מה שנכתב עליו", אמר עו"ד עדי קידר המייצג את המשפחה מטען ארגון חוננו. "הוא נעצר פעמיים, נחקר בצורה הכי דורסנית ואלימה שיכולה להיות ולא גילו שום דבר עליו. להכניס אותו לכלא לחצי שנה בלי משפט זה דבר מגונה שלא יעלה על הדעת".

שר הביטחון יעלון חתם אמש על צו המעצר של מאייר "במסגרת מעורבותו בפעילות אלימה ובפיגועי טרור שאירעו לאחרונה כחלק מקבוצת טרור יהודית", כך נמסר מלשכת שר הביטחון.