נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לא מתרגש ממחאת היוצרים שפנו אליו בדרישה לשנות את החלטתו ולהאריך את כהונתה של הד"ר בלהה בלום, יו״ר ועדת הרפרטואר של סל תרבות בתחום התיאטרון.

''יוצרים יקרים, אתם פשוט לא קולטים, אז אסביר הכי ברור", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. ''ועדת סל התרבות במשרד החינוך קובעת אילו הצגות/סרטים וכו׳ יראו ילדי ישראל. נכנסתי לתפקידי וגיליתי שהועדה החליטה לשלוח תלמידים להצגה 'הזמן המקביל' המציג באור אנושי מחבל שחטף, רצח ועינה חייל צה״ל".

לדבריו, מדובר במעשה לא חינוכי בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליו. ''פניתי לאנשי הוועדה בבקשה להסיר את ההצגה. נאמר לי שהם לא ידעו שההצגה היא אודות אותו הרוצח. פקפקתי בכך, ובכל זאת נתתי להם הזדמנות לתקן. טועים לפעמים. קורה''.

למרות פנייתו, ועדת הסל התכנסה מחדש והחליטה פה-אחד להותיר את ההצגה בסל. "אז פשוט הוצאתי בעצמי את ההצגה מהסל, וכעת ילדי ישראל כבר לא רואים אותה. 

"גם החלטתי לא להאריך את כהונת יו״ר הועדה שהוכיחה חוסר שיקול דעת חינוכי עמוק. זה השיקול. הוא שיקול חינוכי, לא שיקול 'זר', כי אני אחראי לחינוך ילדי ישראל", הדגיש שר החינוך.

לדבריו ההחלטה על החלפת יו״ר הוועדה היא סופית. ''עצומות אמנים, הפגנות וראיונות לא ישנו אותה. אמשיך להפעיל שיקול דעת חינוכי ומוסרי גם בעתיד, כי לשם כך נבחרתי", הבהיר בנט.