פינוי בעדי עד
פינוי בעדי עדנתי רום באדיבות ועד מתיישבי השומרון

כוחות משטרה ושירות הביטחון הכללי פשטו לפנות בוקר (ראשון) על הישוב עדי עד שבגוש שילה כחלק מחקירת הפיגוע בכפר דומא שבו נשרפו למוות אב ובנו התינוק.

הכוחות עברו בשבעה מבתי הישוב ועצרו שניים מהתושבים. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

בארגון 'חוננו' מדווחים עוד כי במהלך פשיטה משטרתית נוספת שבוצעה בגבעת הבלאדים סמוך לכוכב השחר, נעצרו שבעה תושבים, אחד מהם תושב נשוי המתגורר במקום ועוד שישה רווקים. גם באירוע זה סיבת המעצרים אינה ברורה ועורך דין מטעם חוננו בודק את הרקע לאירוע.

העצורים נלקחו לתחנת המשטרה בשער בנימין לצורך חקירה ובארגון חוננו מעריכים כי מדובר בתשאול שב"כ בקשר לאירועי ביטחון שאירעו לאחרונה.

מוקדם יותר הלילה, נעצרו שני קטינים יהודים בעת שעצרו טרמפים במחסום חיזמא שבצפון ירושלים. השניים נלקחו לתחנת שער בנימין ושוחררו בשעות הבוקר לאחר שעברו חקירת שב"כ. 

בארגון חוננו אומרים בתגובה למעצרים כי מדובר "בפגיעה בזכויות קטינים. בשם העליהום הציבורי הותר כל רסן וישנה פגיעה רחבה בזכויות המתיישבים ביהודה ושומרון".

איתמר בן גביר, עורך דינו של אחד העצורים אומר בתגובה כי "מדובר במעצר לצרכי הרגעה של הפוליטיקאים בישראל. ממליץ בפעם הבאה שגורמים אלה יסתפקו בכדור הרגעה והמשטרה לא תצטרך לפגוע בחירות אנשים לשווא. אגב מייחל כבר לרגע שהלחץ הציבורי בגין הטרור הערבי יהיה זהה והמשטרה גם תעצור מחבלים לצרכי הרגעה....".

נזכיר כי בימים האחרונים בוצעו מספר מעצרים של אנשי ימין וגורמים המזוהים עם 'נוער הגבעות' כחלק מהפעילות הכוללת נגד מה שהוגדר 'הטרור היהודי'. ראוי לציין בהקשר זה את דבריו של סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, כמו גם של אישים נוספים בימין הישראלי ולפיהם עד כה כלל לא בטוח ואין ראיות לכך שגורם יהודי עומד מאחורי הצתת הבית בכפר דומא. עם זאת מאז אירוע זה בו נרצחו תינוק ואביו הוחל במתקפה גורפת על הימין ובמסגרתה בוצע גל המעצרים האחרון.

ביום חמישי האחרון פשטו על גבעת 'גאולת ציון' שבגוש שילה, ועיכבו לחקירה שמונה מתושבי המקום. ב'חוננו' דיווחו כי בין המעוכבים היו גם בני זוג ותינוקם הקטן המתגוררים במקום מספר שנים. כל המעוכבים נעצרו בחשד להפרת צו שטח צבאי סגור, זאת אף על פי שלדבריהם לא הוצג להם צו שכזה.

באמצע השבוע שעבר נעצר מאיר אטינגר, מי שהוגדר כיעד מספר אחת של המחלקה היהודית בשב"כ. מעצרים אלה, כמו גם פעולות נוספות שבוצעו נגד פעילי ימין הוגדרו בפי גורמים בימין ובתקשורת כמעצרי יח"צנות משטרתיים ולא מעבר לכך.