''הערבים הקיפו אותנו ואיימו שישחטו אותנו''

בני זוג תושבי הישוב אביגיל שבדרום הר חברון הותקפו הבוקר (שני) בידי קבוצה גדולה של ערבים ואנרכיסטים אירופים. על האירוע סיפרה ליומן ערוץ 7 מירי מדן.

"יצאנו לריצת בוקר לכיוון הישוב השכן מעון. לפני מעון הרגשתי לא טוב. היה חם. רצינו לחתוך לכיוון הכביש הראשי", היא מספרת. כדי להגיע אל הכביש הראשי נאלצו לעבור דרך כביש עפר שעוקף כפר ערבי קטן.

מדן ממשיכה ומספרת כי ברגע שבו ראו תושבי הכפר אותה ואת בעלה צועדים בשביל הסמוך אליהם שרקו זה לזה והחלו מתקרבים אליהם. כעשרים צעירים ערבים ואיתם קבוצת אנרכיסטים אירופים כיתרו את בני הזוג והחלו ליידות בהם אבנים.

"הם התקרבו אלינו. רציתי לחזור חזרה אבל הם קראו לרכב ערבי שאיים עלינו מאחור כך שלא יכולנו לברוח משם. ניסינו לדבר איתם ולהסביר להם שאנחנו רק רצים ריצת בוקר, שאנחנו רק רוצים להגיע לכביש ולא מתכוונים לעבור דרכם ושאני לא מרגישה טוב, אבל זה לא עזר והם המשיכו לאיים עלינו שיהרגו אותנו וישחטו אותנו וזרקו עלינו אבנים. כשראינו שאין לנו מה לעשות הלכנו לכיוון האבנים כשלמזלנו יצאנו עם פגיעה לא רצינית אף על פי שהם פגעו בנו, ויצאנו החוצה כשהם מזנבים בנו עם זריקת אבנים".

מדן מציינת כי הערבים שכיתרו אותם הגיעו למרחק של מטרים בודדים מהם כשאיתם אנרכיסטים מצויידים במצלמות. גם היא עצמה רצתה לתעד את המתרחש במצלמת הטלפון שלה אך מאחר שיידוי האבנים לעברם נמשך היא לא הצליחה, "זה היה תוך כדי איום על החיים".

האירוע כולו הסתיים כאשר הרודפים הערבים ממשיכים ליידות בהם אבנים ומוטות עד למרחק מסוים ממנו עזבו אותם. תוך כדי האירוע התקשרה מדן למשטרה שהגיעה כעבור זמן מה, אך היא ובעלה כבר לא היו בזירת האירוע. עוד היא מציינת כי כוחות צה"ל הגיעו גם הם למקום כדי לאתר את הפורעים. מיד לאחר תום האירוע הגישו בני הזוג מדן תלונה במשטרה.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון התייחס לתקיפת הזוג מדן ואמר "לאחר הסיפור המזעזע הבוקר איש לא התקשר כדי להתעניין בניסיון הלינץ שאירע. אינני רוצה לחשוב על מבול הטלפונים שהייתי מקבל אם היה מדובר באירוע הפוך ואם חלילה יהודים היו תוקפים ערבים".

"אני רוצה גם לגנות מכל וכל את הארגון 'אופרשיין דאב' (operation dove) שקורא לעצמו ארגון שלום. אנשיו של הארגון עמדו בצד ושימשו חומר בעירה לערבים שניסו לפגוע בזוג מידן. לא אתן שדברים כאלה ישנו שוחחתי הבוקר עם מפקד המשטרה והבהרתי לו כי אני רואה הסתה זו בחומרה ומצפה למיצוי מלא חומרת הדין עם המחבלים ומול תומכיהם מהארגונים האנרכיסטיים השונים", הוסיף.