"להגביר את הלחץ". צוותי המו"מ של איראן והמעצמות
"להגביר את הלחץ". צוותי המו"מ של איראן והמעצמותצילום: רויטרס

​הסחף של הקול היהודי נגד תוכנית הגרעין נמשך: הארגון היהודי בני ברית, המונה קרוב למיליון תומכים ברחבי העולם, קורא באופן רשמי לדחות את ההסכם בקונגרס האמריקני.

"לאחר עיון מדוקדק, הגענו למסקנה כי הסכם הגרעין עם איראן לא ימנע ממנה מלהשיג נשק גרעיני. לכן אנו קוראים לקונגרס לדחות את התוכנית הזו", לשון הודעת הארגון שהתפרסמה הלילה.

בארגון מספרים לערוץ 7 כי נועדו עם פקידים בכירים בממשל, ושמעו מהם בפירוט רב הסברים על העיסקה שנעשתה עם הממשל בטהרן, ואף כל שאלותיהם בנושא נענו.

"הקשבנו, ניתחנו את הסיטואציה והגענו למסקנה שאנחנו לא יכולים לתמוך בעסקה עם איראן", אומר נשיא בני ברית העולמי אלן ג'ייקובס ומסביר כי "יש לנו ספקות לגבי השבת המעמד הבינלאומי של איראן על כנו, למרות שהמדינה לא עשתה דבר כדי להוכיח שיש טעם ללכת לקראתה".

ג'ייקובס מזכיר כי בימים שקדמו להסכם, יצאו ההמונים להפגנות ברחובות טהרן ושרפו דגלי ארה"ב וישראל. "כך לא פועלת אומה שמעוניינת למצוא מכנה משותף עם המדינות הדמוקרטיות בעולם", הוא מבהיר.

בארגון מוסיפים כי לאחר השיחות שקיימו עם הממשל, חששותיהם לגבי משטר הסנקציות לא פחתו. "איראן היא מדינת החסות הגדולה ביותר של הטרור העולמי, עם גרורות בכל רחבי העולם. הסנקציות הן כמו רוח רפאים, שהשפעתה לא משמעותית. גם שאלת הפיקוח נותרה בעייתית מבחינתנו", אומר סגן נשיא הארגון דניאל מריאשין.

לדבריו גם ההצהרות של הנשיא כי האלטרנטיבה היחידה להסכם היא מלחמה, מגוחכת. "האיום הצבאי, בשילוב הבידוד המדיני, הוכיחו את עצמם, והקהילה הבינלאומית צריכה להמשיך ולרדוף את איראן באמצעות הגברת הלחץ על המשטר, ולא הפחתתו".