הרב נחום אליעזר רבינוביץ'
הרב נחום אליעזר רבינוביץ'פלאש 90

הרב רונן נויבירט, רב קהילת "אהל ארי" ברעננה ומנכ''ל ארגון הרבנים "בית הלל", מברך הבוקר (שלישי) על הקמת רשת בתי הדין העצמאיים "גיור כהלכה" ומסביר מה עומד מאחורי המהלך.

"בשעה טובה המהפכה יוצאת לדרך, בהנהגתו של אחד מגדולי הדור - הרב רבינוביץ", כתב הרב נויבירט בחשבון הפייסבוק שלו. "מאמין ומקווה שזהו צעד ראשון וקריטי להשבת האמון של החברה הישראלית ביהדות וברבנות".

"הלוואי וניתן היה לעשות את השינוי בתוך הרבנות, אבל לצערנו בשל הפוליטיקה של המפלגות החרדיות, לא נותרה ברירה אחרת", הוסיף הרב נויבירט והביע תקווה שגם שר החינוך נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי יתמכו ביוזמה.

לדבריו מערך הגיור החדש ישפר את איכות הגיורים, כלשונו, ויפתח את פתחי הגיור לרבים אשר מהססים להתגייר במסגרת הרבנות. "גיור הקטנים בפרט ישפר את היחס השלילי שבין כמות המתגיירים לבין מספר התינוקות הלא יהודיים הנולדים לאוכלוסיה זו בכל שנה", הוסיף הרב נויבירט.

הרב דרוקמן: הרס התורה

נציין כי הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הביע אמש התנגדות חריפה להקמת בתי הדין לגיור. קבוצת הרבנים שהקימה את בית הדין הגיעה ללשכתו של הרב דרוקמן והציגה בפניו את התכנית, אך הוא הביע את התנגדותו למהלך.

"אני חושב שגיור חייב להיות במסגרת הרבנות הראשית כשם שכשרות חייבת להיות במסגרת הרבנות הראשית", אמר הרב דרוקמן לערוץ 7. "אני מתנגד בכל תוקף לגיור אלטרנטיבי גם כשהם על פי ההלכה כי כל דבר אלטרנטיבי פוגע בחיי תורה מסודרים במדינת ישראל".

הרב דרוקמן הסביר כי כאשר מקימים גוף אלטרנטיבי, "יהיו כאלה שיעשו את הדברים על פי ההלכה ויהיו כאלה שיעשו זאת שלא על פי ההלכה. אני מבין לליבם של הרבנים שבודאי רוצים בטוב ורוצים להאהיב את הגיור, אך יש להתאמץ ולעשות הכל במסגרת הרבנות הראשית. זו הרבנות שקיימת ואנחנו צריכים לפעול יחד איתה ובמסגרת שלה".

לטענה כי מי שמנהל את הרבנות הראשית אלו עסקנים חרדים השיב הרב דרוקמן, "בפעם הבאה צריך לדאוג שתיבחר רבנות אחרת".