מוחמד זריף במרפסת המלון בוינה, אתמול
מוחמד זריף במרפסת המלון בוינה, אתמולצילום: רויטרס

שלושים ושישה גנרלים ואדמירלים בדימוס ששירתו בצבא ארה"ב פירסמו מכתב תמיכה פתוח בעיסקת הגרעין עם איראן.

"מדובר באמצעי היעיל ביותר שזמין כרגע כדי למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני. התמיכה הבינלאומית בפעולה צבאית אפשרית נגד מתקני הגרעין, תושג רק לאחר שנמצה את הדרך הדיפלומטית", כתבו הקצינים.

בין החותמים על המכתב ניתן למנות את הגנרל ג'יימס קרטרייט, מי שהיה סגן יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל יוסף הואר, שהיה מפקד הפיקוד המרכזי של הצבא, וגנרל מריל מקפיק, ששירת כמפקד העליון של חיל האוויר האמריקני.

האדמירל הרולד רובינסון, רב יהודי ששירת בתפקיד בכיר בצי, ציין כי חתם על המכתב כדי להוכיח שיש חלק משמעותי מאוהדי ישראל ארה"ב שתומכים בהסכם.

"אלה מאתנו שאוהבים את ישראל בארצות הברית אינם מצויים בדעה אחת ומביעים קול אחד בנושא זה. חשבתי שיהיה חשוב להשמיע את הקול שלי, כדי לייצג חלק מהגיוון בקהילה היהודית בארה"ב", הוא הסביר, והוסיף כי "כמי שחי כציוני כל חייו, והקדיש אותם לישראל, וכקצין בדימוס ורב במשך למעלה מ-40 שנים, יש לי נקודת מבט ייחודית, ודאגתי לישראל נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי".

מכתב הקצינים מצטרף למכתב אחר שפורסם בשבוע האחרון, ועליו חתומים למעלה מ-29 מדענים מובילים בארה"ב, הטוענים כי עסקת הגרעין טובה מאוד ותספק "את הביטחון הדרוש בעשור הקרוב ותבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני".