לינץ' בעטרות. ארכיון
לינץ' בעטרות. ארכיוןפלאש 90

עשרות פועלים ערבים תקפו באכזריות שלושה יהודים באזור התעשייה עטרות. כך עולה מעדותו של עובד באזור התעשייה שנקלע למקום.

העובד שבחר שלא לחשוף את שמו בשידור אך שמו שמור במערכת, מספר ביומן ערוץ 7 על האירוע שהחל סמוך לשעה חמש אחר הצהריים של יום שני. "ראיתי שלושה חבר'ה שכובים על הכביש כשהם נראים מוכים וחבולים", הוא מספר על הרגעים הראשונים בהם הגיע למקום.

כאשר הגיע אל ההתקהלות "היו שם כבר חובש של משמר הגבול וכוחות מד"א ומשטרה". כדי להבין את השתלשלות האירועים שוחח עם אחד היהודים שהוכו וזה סיפר לו על האירוע שככל הנראה החל במה שנראה כ"תגרת נהגים פשוטה", כלשונו.

מסתבר שנהג משאית ערבית ניסה לעקוף רכב של יהודים ומשלא עלה בידו לבצע את העקיפה ירד מתא הנהג שבמשאית, ניגש לרכבם של השלושה, פתח את הדלת והחלו להכות אותם נמרצות. תוך כדי כך החלו מתקבצים במקום עשרות פועלים ערבים שיצאו באותה שעה ממקומות עבודתם באזור התעשייה, הצטרפו את נהג המשאית והחלו להפליא מכותיהם בשלושת היהודים.

לדברי העובד התקבצו במקום כארבעים עד חמישים פועלים ערבים שכיתרו את שלושת היהודים והיכו אותם מכל הבא ליד, באגרופים, באבנים, בסלעים ובלבנים. "הם זרקו בלוקים על אחד החבר'ה תוך שהוא שוכב על הכביש", הוא מספר.

בתוך דקות אחדות הגיע למקום שוטר שככל הנראה הוזעק למקום על ידי מישהו וברגע שבו ראה נהג המשאית את השוטר עלה על המשאית ונסע מהמקום תוך שהוא מנסה לדרוס את שלושת היהודים המוטלים בצד הדרך. העובד המספר על האירוע מציין כי המשאית אמנם לא דרסה את הפצועים אך הכתה בהם בצידי הגלגל שלה. במקביל נמלטו עשרות הפורעים הערבים מהמקום לכיוון קלנדיה.

"אם זה היה כמה מאות מטרים לכיוון קלנדיה הם לא היו יוצאים בחיים", משוכנע העובד. "הם היו יוצאים בחתיכות", כלשונו.

כעבור זמן קצר הגיעו למקום כוחות מג"ב ומשטרה והשליטו סדר תוך הענקת טיפול רפואי לנפגעים. העובד נשאל אם לאחר האירוע הוא עצמו חושש להגיע למקום העבודה שלו. "אני לא חושש לחזור. הדבר היחיד שאני חושש ממנו זה ההסתרה והשקר. אני לא חושש משום גורם עוין. יש שם כוחות איכותיים של מג"ב ומשטרה", הוא אומר ומעיר כי בכל מקום, גם בלב ירושלים, קיים סיכון ומסתבר ש"כשיצר רצח היהודים מתפרץ אי אפשר לעצור אותו...".