משפחת דימרי מוכנה לשליחות
משפחת דימרי מוכנה לשליחותחזקי עזרא

דביר ועדי דימרי, שיוצאים השבוע עם משפחתם לשליחות בסקוקי שבשיקגו, מספרים לערוץ 7 על העשייה ועל הגעגועים למשפחה שנשארה בארץ.

"אנחנו יוצאים לשליחות בבית ספר יהודי, דרך היחידה למורים יהודים של הסוכנות הציונית", מספר דביר, "למחרת ההגעה כבר נגיע לבית הספר לימי היערכות ומחכה לנו שנה מופלאה. אנחנו הולכים לשנה רביעית ואחרונה, הולכים לתת סיומת. נהיה מעורבים גם בבני עקיבא וניתן פעילות ציונית בכל הכח". 

דביר ועדי מספרים על ההיערכות לנסיעה, "ההכנות לנסיעה של שנה זה כמו הכנה לשלוש שנים. קצת רופאים מאכלים אהובים ודברים שרוצים לקחת איתנו. דרכונים מהקונסוליה אחרי חידוש הויזות, ביקורים אצל סבא וסבתא ודודים, שלא ראינו שנה ולא נראה עוד שנה". 

אין תחליף למשפחה", אומר דביר, "לא וואטספ, לא סקייפ ולא שום דבר כזה. המשפחה זה המחיר הכי כבד שמשלמים בשליחות. בני הזוג מורים בבית ספר, עדי מורה בכיתה ב' ודביר מורה בכיתות ו', ז' ו-ח'.

עדי מתארת כיצד נראה שיעור, "אנחנו מלמדים עברית ויהדות ומנסים לחבר אותם למה שקורה בארץ. זה אומר שאם יורד גשם בישראל אז הם נכנסים לכיתה וזה הדבר הראשון שהם אומרים, 'היום יורד גשם בירושלים', וכולנו שמחים מזה מאוד. גם ביום העצמאות אנחנו חוגגים בכחול לבן וזה יום מאוד חגיגי בבית הספר, ביום יום אנחנו מלמדים עברית וחומש".

יאיר, הבן הבכור של המשפחה, מספר על ההתאקלמות בארה"ב, "כשהגענו בהתחלה לא ידעתי מילה באנגלית, אף על פי שאבא לימד אותי. אני אוהב יותר להיות בישראל, וזה מוזר כי כל המשפחה שלי רוצה להיות באמריקה לשנה רביעית ורק אני רוצה להישאר פה. יהיה לי קשה אבל נראה לי שאני אסתדר".

"אני הכי אתגעגע למשפחה לסבא לסבתא כי ממש כיף לי איתם פה והם כל הזמן לוקחים אותנו לטיולים ממש שווים. בישראל יש את האוכל הכי טעים, כמו שוקו בשקית", הוא אומר ברצינות מוחלטת.

השליחים דביר ועדי דימרי

"כל שבת אנחנו מארחים אנשים יהודים וכאלה שיהדותם מוטלת בספק, נוצרים אנשים מהקהילה ומחוצה לה", מספר דביר ומוסיף בחיוך, "בשבת בלי אורחים עדי מתבאסת זה הורס לה את השבת".

הוא מספר על אופי השליחות, "הפעילות מאד אינטנסיבית, הרבה מהפעילות היא פעילות קירוב פשוטה, ישראלים שגרים שם וגם אמריקאים שיותר מתעניינים בתורה במצוות. עשינו בראש השנה ארוחה להרבה מאוד חברים אמריקאים עם שלושים תקיעות לפני הקידוש, בפורים עשינו נשף תחפושות עם שלושים אנשים אצלנו בבית, בסוף אמרנו להם שמי שרוצה יכול להישאר לשמוע קריאת מגילה, ולחמישה עשר אנשים זו הייתה הפעם הראשונה שהם שמעו מגילה עם טעמים בצורה מסודרת מהמילה הראשונה לאחרונה".

עדי מספרת על מה שהיא רואה כדבר המהותי בשליחות, "אני חושבת שהדבר המרכזי שאנחנו עושים שם זה שהם חיים את ישראל דרכנו. אם אנחנו שמחים על משהו שקרה בישראל, הם חווים את זה, אם משהו משמעותי קרה במשפחה שלנו, למשל שאח שלי התגייס הם חיים את זה זה דרכנו, וככה הם מתחברים לישראל במקום האמתי והפשוט וזה נראה לי דבר חשוב מאוד שקורה שם".