נתניהו וברק בהקרנת הסרט. השבוע
נתניהו וברק בהקרנת הסרט. השבועצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, סיפרו הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל על הפעולה לשחרור חטופי מטוס "סבנה" בעקבות הסרט שישודר על הפעולה בחודש הבא.

נציין כי נתניהו שימש במבצע כמפקד צוות בסיירת מטכ"ל ואילו אהוד ברק היה מפקד הסיירת באותם ימים.

לאחר שחזור המבצע על ידי השניים, הם נשאלו מדוע גלעד שליט לא שוחרר במבצע דומה כאשר נתניהו וברק היו ראש הממשלה ושר הביטחון.

ברק השיב על השאלה, "אילו היתה נקודת זמן שבה היתה מספיק אינפורמציה ותכנית פעולה סבירה היה מתבצע מבצע, דבר כזה לא היה".

"יש הבדל בין לשנות את הכיוון על ראשו של נער מסוים שכל המדינה מכירה את שמו. אני חשבתי שיש מקום לבצע את העסקה אבל מיד אחר כך לאמץ את הסטנדרט הבריטי או האמריקני בהחלטת ממשלה או בחקיקה", הוסיף ברק.

נתניהו נשאל כיצד הרגיש כאשר במערכת הבחירות נגדו בשנת 99' הוצגה תמונת ברק על כנף מטוס סבנה, "זה היה הרבה פחות כואב מאשר הכדור שנורה לתוך זרועי, ואת שניהם עברנו. אנחנו מתקדמים הלאה. שיתפנו פעולה אחר כך למען ביטחון ישראל פשוטו כמשמעו כשאני הייתי ראש ממשלה ואהוד היה שר ביטחון למען המשך קיומנו כאן".

המראיין ירון דקל שאל את נתניהו אם הוא מעוניין לשוב ולשתף פעולה עם ברק. ברק התפרץ ואמר בתגובה, "ירון, לא סיכמנו שאתה לא מדבר על פוליטיקה?".

נתניהו השיב, "לא נס ליחה. נשאיר את הפוליטיקה ביום הזה בצד, אני מעריך מאוד את העבודה המשותפת שעשינו ויש עוד עבודה רבה לעשות".