יתפטר? ויינשטיין
יתפטר? ויינשטייןפלאש 90

פרקליטות המדינה דוחה את הדרישה לאסור על היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, מלדון בעניינו של עו"ד רונאל פישר ומסכת החשדות נגדו, על אף הקשרים הידידותיים שהיו ביניהם.

כזכור תבעה עמותת 'אומץ' להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפסול את עצמו מהעיסוק בפרשת החשדות נגד פישר. זאת בעיקר לנוכח הדיווח התקשורתי על מפגשי העבר בין השניים, מפגשים שכללו גם טיול משותף ביאכטה של רונאל פישר.

דיווח זה בתקשורת הגיע כחלק מדיווח כולל על התנהלותו הבעייתית של עו"ד פישר שהיה מזמין בכירים במערכת המשפט והמשטרה לטיולים ביאכטה הפרטית שלו, ובמהלך טיולים אלה היה משקה אותם במשקאות אלכוהוליים ומקיים עימם שיחות רעים שהיו מנפיקות לו מידע אודות חקירות שהתקיימו באותן תקופות.

בתשובה שהוגשה לבג"ץ לדרישת 'אומץ' קובעת פרקליטות המדינה כי ההיכרות בין פישר לויינזטיין הייתה "היכרות מצומצמת בלבד אשר התרחשה לפני מספר לא מבוטל של שנים, וממילא לא התגבשה לכדי יחסים קרובים או מקצועיים מעבר לכך".

מאחר וכך "עמדת המדינה היא כי ההיכרות המצומצמת מהעבר אינה מקימה אפשרות ממשית לניגוד עניינים, ואף לא חשש סביר לניגוד עניינים". עוד צוין בתשובת הפרקליטות כי על פי מיטב זכרונו של היועמ"ש הוא פגש בפישר "פעמים בודדות בנסיבות חברתיות לפני כעשור" ו"בהזדמנות זו הזמין פישר את ויינשטיין ללוות אותו להפלגת בוקר על סירת הדייגים שבעלותו, ואכן בשתי הזדמנויות הצטרף (ויינשטיין) לפישר להפלגת בוקר בסירת הדייגים".

לטעמה של הפרקליטות לנוכח העובדות המתבררות "סבורה המדינה כי לא מתקיימת אף מראית עין של חשש לניגוד עניינים".

בהקשר זה נכון לצטט מדבריו של אריה אבנרי, יו"ר תנועת 'אומץ', ביומן ערוץ 7 סביב דרישתו מויינשטיין לפסול את עצמו. אבנרי אמר אז כי הקשרים בין ויינשטיין לפישר משמעותיים הרבה מעבר לסביר. "זה לא עניין של עורכי דין שהתכתבו ביניהם או שנתקלו אחד בשני באיזו חתונה. כאן מדובר שהוא התארח ביאכטה שלו, ואנחנו לא יודעים כמה פעמים. אז נכון שהיועץ המשפטי טוען שלא היו בינו לבין רונאל פישר קשרי ידידות, אבל מאחר שרונאל פישר הוא לקוח ותיק של אומ"ץ ואנחנו עוסקים בשורה של פרשות חמורות, אמרנו לויינשטיין שלא משנה אם תקרא לזה ידידות או לא, מאחר והכרתם מוטב שלא תעסוק בענייניו של רונאל פישר".

בדבריו ביקר את השימוש שעשה משרד המשפטים במונח 'סירת דייגים' כשהתייחס לטענות. לטעמו מינוח זה לא נועדה אלא למזער את הקשרים בין השניים. "המילה 'סירת דייגים' מצחיקה אותי. מה זה סירת דייגים? רונאל פישר דג כסף ולא דגים", אמר אז אבנרי והכריז כי במידה ולא יענה היועמ"ש לדרישת התנועה בכוונתו לעתור לבג"ץ.

יצוין כי את תשובתה חותמת הפרקליטות בבקשה מבג"ץ שלא לדון כלל בדרישת אומ"ץ ולהשית על 'אומץ' את חובת תשלום הוצאות המשפט.