כתב אישום נגד אובמה. אלן דרשביץ
כתב אישום נגד אובמה. אלן דרשביץצילום: פלאש 90

"ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, פועל כראוי בניסיונותיו לעצור את העיסקה עם איראן, והנשיא אובאמה פועל בצורה נוראית, כשהוא מאשים את נתניהו וטוען שמעולם לא היה ניסיון התערבות כזו מבחוץ בענייני הממשל", כך מצהיר הפרקליט היהודי הנודע אלן דרשביץ.

בשיחה לרגל צאת ספר חדש שלו שכולו כתב אישום נגד ההסכם עם הממשל בטהרן מסביר דרשביץ כי "מנהיגים זרים רבים ניסו להשפיע על מדיניות החוץ של ארה"ב לאורך ההיסטוריה, כאשר האינטרסים הלאומיים שלהם היו על השולחן. גם לאפייט וגם צ'רצ'יל נאמו נאומים נגד העמדה האמריקנית בקונגרס, וגם מהעת הנוכחית לא חסרות דוגמאות".

דרשביץ מבהיר כי "לעם של ראש הממשלה נתניהו יש חשיבות גדולה ביותר להסכם עם איראן, אבל ישראל לא נכללה במשא ומתן. כל מנהיג ישראלי היה מנסה וצריך לנסות כל דרך להשפיע בעימות סביב העיסקה הזו".

"האשמי רפסנג'אני, הנשיא לשעבר של איראן, תיאר את ישראל כמדינה שפצצה אחת יכולה לכלות אותה, וציין כי גם תגובה ישראלית לא באמת תעצור את איראן או את האיסלאם. אינני זוכר שמישהו איים כך על בריטניה, גרמניה, צרפת, רוסיהו או סין. למרות שארה"ב מכונה על ידי האיראנים "השטן הגדול", היא עדיין רחוקה הרבה יותר מישראל מהאיום האיראני", טוען הפרקליט.

ומכאן הוא יוצא בכתב אישום של ממש נגד הנשיא המכהן. האם הנשיא אובמה באמת דורש ממנהיגי ישראל לשתוק ולקבל עיסקה שמעמידה את ארצם בסכנה? שום מנהיג אמריקני לא היה שותק לנוכח הסכם כזה. לישראל יש את הזכות המלאה להביע מחאה ודאגה מעיסקה שלא רק שחצתה את כל הקווים האדומים, אלא שאת החצייה הזו יזם הנשיא אובמה בעצמו".

דרשביץ טוען כי ההתקפות החוזרות והנשנות של הנשיא כלפי נתניהו, מעודדות שונאי ישראל, ומציגות את מתנגדי העיסקה כדו-פרצופיים, וכאמריקנים בעלי נאמנות כפולה. "שום דבר לא יכול להיות יותר רחוק מהאמת. אני והמתנגדים האחרים להסכם לא נאמנים למדינה שלנו פחות מהנשיא ומהתומכים שלו. כשאובמה היה צריך את התמיכה שלי כיהודי דמוקרטי הוא ידע בדיוק היכן למצוא אותי".

הוא מסכם את המצב הנוכחי בכך שלדעתו "רוב האמריקנים נגד העסקה, כמו גם רוב של שני בתי הקונגרס. על הנשיא חלה החובה, אם ברצונו שכך יהיה, לנסות ולשנות את דעת הקהל, כמו שנהוג בדמוקרטיה. אי אפשר לכפות את רצונך על הציבור האמריקני, כשרובו נגד איראן".