חנין זועבי, ארכיון
חנין זועבי, ארכיוןצילום: Hadas Parush/FLASH90

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מיהרה היום (שישי) לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שהבשרה כי המחבל ששובת רעב מוחמד עלאן מאושפז במצב קריטי.

זועבי מסרה לכלי התקשורת "אנחנו מטילים את מלוא האחריות על המדינה באם קורה משהו למוחמד עלאן. ישראל היא האחראית הבלעדית לכל תוצאה טראגית. ישראל משתמשת במעצרים מינהליים ככלי להפלת מאבק פוליטי, ועל זה מוחמד שובת רעב, ולכן מאבקו הוא לגיטימי, צודק ומתבקש. זהו חלק מהמאבק של כל העם הפלסטיני נגד הכיבוש".

בנתיים גם הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי מאיימת על ישראל והודיעה כי "תגיב בכוח" אם המחבל ימות. בהודעה שפרסמה לאור ההתדרדרות במצבו נאמר כי במידה וימות לא יהיה מחויב יותר הארגון להפסקת האש הקיימת מתום מבצע "צוק איתן".

בבית החולים ברזילי באשקלון הבהירו היום (שישי) כי יפעלו להציל את חייו הנמצאים בסכנה - אך בשלב זה לא יזינו אותו בכפייה. ד"ר חזי לוי, מנכ"ל בית החולים, הסביר "אני מציע שנתרכז במאבק להצלת חייו ולא בדיון על הזנה, מצבו כרגע יציב אבל עדיין לא פשוט".

"לאחר כ-60 ימי צום הגוף מאבד או לא מקבל חומרים רבים מאוד שחיוניים לתפקוד המערכות הקריטיות בגופו. ידענו את זה, התרענו על זה ודיברנו עם המשפחה על זה אבל לא עשינו מאומה כל עוד הוא הביע את רצונו לאי קבלת טיפול ולכן לא עשינו מאומה לרבות אי הזנה פרט למים שהוא שתה בעצמו". 

"יש סכנה לחיים שלו, קיימת סכנה שמערכות יקרסו לעתים ללא אזהרה מוקדמת וזה קרה. לצערי. ולכן גם כרגע כשהוא מונשם, מיוצב, כשהוא מקבל טיפול שמחזק את קצב לבו, את לבו, ומונע בצקת במוחו. בוודאי שבמצב כזה לכל חולה יכול להיות סכנה להידרדרות, בוודאי חולה שחסרות לו הרבה רזרבות".