הנשיא עם תלמידי כיתה א'
הנשיא עם תלמידי כיתה א'צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, המשיך הבוקר (ראשון) את המסורת החגיגית בה פתח בשנה שעברה, ופתח את שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" שבשכונת הר נוף בירושלים.

בפתח הביקור, ביקר הנשיא בכיתה ז', שם שמע מתלמידי הכיתה על שלל המקצועות אותם הם לומדים. במהלך השיעור שוחח הנשיא עם התלמידים על הציטוט הידוע מהגמרא במסכת קידושין דף ל' עמ' ב': "שלושה שותפים הן באדם: הקב"ה, אביו ואמו". הנשיא שאל את הילדים, "אם אלו השותפים, מה עם המלמד? מה מקומו של המורה?" ענו לו הילדים בבקיאות רבה- מפני שהמלמד, עומד בפני עצמו ומקומו חשוב לא פחות. על כך אמר להם הנשיא: "כולכם צודקים אך יש סיבה נוספת- צריך גם המורה לזכור שהוא נושא באחריות לבדו, והוא לא חולק אותה עם אף אחד. עליו לשאת באחריות לחינוכו של כל תלמיד, להבטחת דרכו הטובה ולהצלחת דרכו. זו משימה לא פשוטה אבל המורים שלנו הם הטובים ביותר והם יכולים לה".

משם המשיך הנשיא למפגש עם תלמידי כיתה א׳ ושם השתתף בשיעור הראשון של היום, שיעור חומש, שם האזין הנשיא לצד התלמידים למלמד בקוראו את הפסוקים הראשונים של ספר בראשית: ״בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם.״ (בראשית, א', א-ב).

בפתח השיעור קראו תלמדי הכיתה את הא׳-ב׳ ואף לקקו דבש מהאותיות א׳ מ׳ ת׳ היוצרות את המילה אמת.

"מהיום אתם ילדים גדולים", אמר הנשיא לילדי כיתה א'. "עד היום למדתם רק כשחפצה נפשכם, היום אתם ממש בבית הספר. זוהי ראשית דרככם ולכן סמלי כל כך לראות אתכם לומדים את ספר בראשית כאן ביום הראשון שלכם בבית הספר. אנחנו מצווים אבל גם רוצים ללמוד, כדי שנוכל לעשות דברים חשובים ביותר עבור העיר שלנו, עבור המדינה שלנו, עבור המשפחה שלנו".

לאחר מכן האזין הנשיא למקהלת בית הספר וברך את 300 תלמידי בית הספר. "חנוך לנער על פי דרכו, לימדונו רבותינו, ואני חייב לומר שאני ניצב פה ומתפעל מקיבוץ הגלויות המגולם בבית ספר זה. אין מרגש מלשבת לצד תינוקות של בית רבן המחדשים לימודיהם בבוקר מרגש זה".

בביקור השתתף גם ראש העיר, ניר ברקת.