לשנות את השאלות. הרב לאו
לשנות את השאלות. הרב לאופלאש 90

אירוע בלתי שגרתי אירע במהלך סוף השבוע שעבר בבית הדין הרבני הגדול, כשהרכב בית הדין בראשותו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו התכנס במהלך הפגרה באופן חריג, והעתיק את מקום מושבו של בית הדין ממקומו הקבוע במרכז ירושלים ללשכתו של הרב הראשי בבית הרבנות הראשית.

האירוע החריג התרחש לאחר שכמה ימים קודם לכן, במהלך התייעצות בין חברי ההרכב, נמצאה הצעה שהיה בה כדי להביא לפשרה בין בני זוג הנמצאים בהליך גירושין ממושך וסבלו מחילוקי דעות לגבי המשמורת של בתם המשותפת.

בעקבות כך, הוחלט לזמן לדיון את בני הזוג, כדי להניח בפניהם את הצעת הפשרה. אולם, בשל החשש שבמידה ויתעכב הדיון עד לחזרת בית הדין מהפגרה, עלולות "להתפוצץ" ההסכמות וייתכן מצב של עגינות במשך שנים ארוכות, החליט ההרכב כי יש לדון בהצעת הפשרה עוד במהלך הפגרה ובמידה והצדדים יקבלו את ההצעה, לבצע את מתן הגט באופן מיידי. 

היות ומבנה בית הדין הגדול סגור בימים אלו, החליט בית-הדין להעתיק את מקום מושבו ללשכתו של הרב הראשי לישראל. 

ואכן, התייצבו בני הזוג לדיון בפני חלק מחברי ההרכב: ראש ההרכב, הרב הראשי דוד לאו והדיין הרב אהרן כץ. בתום הדיון, הסכימו הצדדים לקבל את הצעת הפשרה. 

בעקבות ההסכמות, צירפו אליהם חברי ההרכב את הרב רפאל פראנק, ראש לשכתו של הרב הראשי אשר מחזיק בכושר לדיינות כחבר שלישי להרכב, וכמו כן הזעיקו באופן מיידי סופר ושני עדים, כדי שניתן יהיה לבצע את כתיבת ומסירת הגט כהלכתו.

ואכן, בתוך פרק זמן קצר החל הליך כתיבת ומסירת הגט והסתיים לשביעות רצון הצדדים שביקשו להודות לרב הראשי ולחברי ההרכב על כך שעל אף הפגרה, התכנסו וביצעו צעדים בלתי שגרתיים כדי למנוע חשש עגינות. 

לאחר מתן הגט, פנה הרב הראשי בפנייה נרגשת לבני הזוג. "אומנם החל מרגע זה ואילך אינכם בני זוג יותר, אך אני מבקש מכם, תזכרו שיש לכם ילדה שצריכה גם אבא וגם אמא. תעשו הכל כדי שמסלול חייה יהיה הטוב ביותר והתקין ביותר שניתן להעניק לה".