הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיויוני קמפינסקי

למרות האיומים לפגוע בו והאבטחה שהצמידה לו המשטרה, יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו אינו מתכוון להרפות.

"ברוך ה' אני מרגיש בסדר", הוא אומר בשיחה עם ערוץ 7. "היו גם בעבר דברים לא נעימים כמו במירוץ לרבנות הראשית, אבל כאן באמת מדובר בהתקפות יותר מרושעות ויותר ממוקדות ובעיקר שקריות. אין לאנשים מה להגיד אז מפיצים שקרים.

"בית הדין שלנו לא זז מילימטר מההוראות של גדולי התורה לדורותיהם, רבי משה פיינשטיין, הרב הרצוג, הרב עובדיה יוסף. ואלה שהיום משמיצים אותנו כביכול בשם הרב עובדיה יוסף, במקום לנהל שיח הוגן הם משמיצים אדם, כמו שעשו לרב גורן ולרב קוק".

לדבריו את הרב קרליץ שעומד גם הוא בראש בית דין עצמאי, אף אחד לא מעז לתקוף. "מה ההבדל בינינו לבין בית הדין של הרב קרליץ או הרב שטיינזלץ או רבנים אחרים? גם הם לא מקבלים הכרה מהמדינה. יש עכשיו בג"ץ של כאלה שהתגיירו אצל הרב קרליץ וגם לא מוכרים על ידי המדינה.

"מדובר כאן באנשים שבאמת רוצים שילדיהם יהיו יהודים, ואני מקווה שלא ירחק היום שגם הרב יצחק יוסף יכיר בבית הדין שלנו שעובד לפי כל הדקדוקים ההלכתיים ויזמין אותנו לעבוד תחת חסות הרבנות הראשית".

הרב סתיו, רב הישוב שהם, מגיב לכל מי שחושש מגיורי רפורמים. "ברגע שראש הממשלה נכנע ללחצים של דגל התורה וביטל למעשה את חוק הגיור, מבחינתנו היה ברור שצריכים להקים את בית הדין הזה. ולכל אלה שחוששים אני אומר, הרי הרפורמים וההתבוללות כבר כאן, אז בלי בית הדין שלנו, אנשים יתגיירו אצל הרפורמים. האם זה יותר טוב? ככה יבואו אלינו ויתגיירו בדיוק על פי ההלכה".

הרב סתיו אומר כי מכל דברי הביקורת של הרבנים נגדו הוא מוכן לקבל רק את הביקורת של הרב חיים דרוקמן. "בניגוד לכל מיני קיצונים בציונות הדתית שעל גבול החרדיות מדברים על כבוד הרבנות, למרות שבאמת כבוד הרבנות לא עניינה אותם כשתקפו את הגיורים של הרב דרוקמן, או כשדיברו על סירוב פקודה, בניגוד אליהם את הביקורת של הרב דרוקמן אני שומע בקשב רב.

"גם אני חשבתי כמוהו עד לפני כמה חודשים והייתי מבין אלה שניסו למנוע את הקמת בית הדין הזה, יש לו טענות אמתיות שאני שקלתי אותן, אבל כעת אחרי ביטול החוק, אין שום ברירה אחרת", מסביר הרב.