אוהדי הפועל. היה צלב קרס?
אוהדי הפועל. היה צלב קרס?פלאש 90

הכדורגל, בפרט זה המתקיים בארצנו הקטנה, הינו משחק אמוציונאלי. לא רק האמוציות של השחקנים שעל כר הדשא, אלא גם ואולי אפילו בעיקר, אלה של אוהדי הקבוצות השונות שלא פעם מתנהגים בצורה אלימה מילולית ופיזית. 

אך גם אמוציות אלה לא מצדיקות את מה שהתרחש אמש במשחק גביע הטוטו בין הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה.

לא פעם מוזכרים אוהדי קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב בנשימה אחת עם אירועים שהקשר בינם לבין כדורגל בפרט וספורט בכלל, אפסי ולא קיים.

אם אלו שירי שואה לעברם של אוהדי מכבי ת"א, שלטי ענק הנושאים את הכיתוב "לא מייצגים את ישראל", ועוד שלל פרובוקציות כאלה ואחרות.

ובכל זאת, נראה שאמש במשחק גביע הטוטו מול מכבי פתח תקווה, נחצה קו אדום נוסף. 

אוהדי האדומים הגיעו למשחק חסר חשיבות לחלוטין במפעל השלישי בחשיבותו, מצויידים באביזרי עידוד כמיטב המסורת ובשלט ענק. על השלט נכתב באותיות ענק שמות כל מי שכיהן כחבר מועצת עיריית ת"א בזמן הריסת אולם אוסישקין המיתולוגי והפיכתו לחנייה. חבר מועצה שבשמו מופיעה האות א', נכתב על שלט הענק כשהאות א' מצויירת כמעין צלב קרס. 

עוד לפני תליית השלט הפרובוקטיבי, הבחינו הסדרנים והשוטרים בשלט הבעייתי, ואלה הורו לאוהדי האדומים שלא להכניס שלט זה אל תוך תחומי האצטדיון. לאחר דין ודברים עם השוטרים, בהם הבהירו ראשי האוהדים האדומים כי זוהי בעיית כתיבה בלבד, ואינה מכוונת כלל לצלב קרס, מיהרו במשטרה להסכים לתליית השלט הבעייתי.

עם זאת, בהמשך אותו שלט בעייתי נכתבה המילה "אוסישקין" עם האות א' כתקנה ובצורתה המקורית, דבר שמעורר תהייה האם אכן לא הייתה פה יד מכוונת.

רק לפני שנים ספורות, הניפו אוהדי בית"ר שלט גזעני הנושא את הכיתוב "בית"ר טהורה לעד". הנפת שלט זה הייתה יריית הפתיחה למאבק בארגון האוהדים 'לה-פמיליה', מאבק שעוד לא בא אל סיומו מאז ועד היום. אחרי השלט הענק ביציעי בית"ר ירושלים היו רבים שגינו, הזדעזעו וביקשו לסגור את הקבוצה ולהרחיק את אוהדיה ממשחקים. האם זה יקרה גם אל מול הצד השני והאדום?