נאבקים על השבת. הליגה הלאומית
נאבקים על השבת. הליגה הלאומיתצילום: פלאש 90

"אם היו פוגעים כך בחופש הדת של שחקן מוסלמי, היו כבר מזמן שומעים על גינויים מכל עבר, אם בכלל הייתה עוברת כזו החלטה שפוגעת בהם", כך אמר הבוקר לערוץ 7, שחקן שומר מסורת מהליגה הלאומית שבכדורגל.

אמש (יום ראשון) פרסמה מנהלת הליגות בכדורגל את לוח המשחקים ל-5 המחזורים הראשונים בליגת המשנה של הכדורגל הישראלי. 

הליגה הלאומית, השניה בחשיבותה בכדורגל הישראלי, היא המרתקת ביותר מבין כל שאר הליגות האחרות, כולל זו הבכירה יותר. רמת הקבוצות ששוות אחת לשניה, הגעתם של מאות אוהדים למשחקים ביום שישי אחר הצהריים לפני כניסת השבת, ובעיקר הכדורגל הפשוט הוא שמושך עניין רב בליגה הזו.

לכן, לוח המשחקים החדש שפורסם אמש על ידי מנהלת הליגות מעורר כעס ותמיהה רבה. 

על פי לוח המשחקים החדש, כל מחזור משחקים יתפרס על פני שלושה ימים: שישי, שבת ושני. רבים בירכו את מנהלת הליגות על קיום מחזור בצורה מרווחת שכזו, אך ישנם כאלה שקובלים על החלטה זו, או ליתר דיוק, על ההחלטה לקיים משחקים ביום שבת.

כידוע, בלא מעט קבוצות בליגה הלאומית משחקים שחקנים מוכשרים ומצויינים שכל הסיבה להופעתם בליגה השניה ולא זו הראשונה, היא הרצון שלהם לשמור על המסורת היהודית ולשמור על השבת. לא פעם נאלצים השחקנים הללו למצוא פתרונות יצירתיים בכדי שיוכלו מצד אחד לקחת חלק פעיל במשחק ומצד שני לשמור על קיום השבת, אך כל זאת מתרחש בשבתות חורף כשהשבת נכנסת מוקדם ומשחקי יום שישי מסתיימים בסמוך להם.

כעת נראה, שהבעיה הולכת להיות קשה הרבה יותר ואם לא תשתנה, היא עשויה להביא לנזקים רבים הן לליגה המעניינת והן לשחקנים המשחקים בה. 

לערוץ 7 נודע כי מיד לאחר פרסום לוח המשחקים, יצרו קשר מספר שחקנים מסורתיים אשר קיום משחקים בשבת מהווה פגיעה ממשית בהם, ואלה עושים נסיונות להתארגן בכדי למנוע את קיום המשחקים ביום הקדוש להם. 

"האבסורד הוא, שעם סיומה של עונת הכדורגל בליגת העל, דובר רבות על הזזת משחקים משבת לימי החול, על פי בקשת הקבוצות הבכירות בליגה. דרישה זו עוד לא התקבלה ואפילו עוד לא נבחנה כנראה, אך האם דבר זה יקרה רק כשיש צורך לגייס משקיעים? ומה עם גיוס האוהדים הרבים למגרשי הכדורגל? פגיעה כזו תפגע בנו גם בפרנסה ובעיקר בספורטיביות שעל כר הדשא", כך אמר שחקן מהליגה הלאומית.

האם פגיעה כזו בשחקן מוסלמי הייתה מתקבלת בשקט שכזה? כנראה שלא.