חוג התנ"ך בבית רה''מ
חוג התנ"ך בבית רה''מעמוס בן גרשום, לע''מ

התנועה לחופש המידע מפרסמת היום את פירוט ההוצאות של מעונות ראש הממשלה לשנת 2014 כפי שהתקבלו בתנועה לחופש המידע בעקבות עתירת התנועה בנושא.

העתירה הוגשה על ידי היועצת המשפטית של התנועה לחופש המידע עו"ד רחלי אדרי.

הדו"ח כולל הן את הוצאות מעונו הרשמי של ראש הממשלה נתניהו והן את הוצאות האחזקה של מעונו הפרטי בקיסריה. 

מרבית ההוצאות במעון הפרטי הן על שירותי אחזקה וגינון, ומיעוטן הן על תיקונים משמעותיים כגון תיקון הצנרת ובדיקה אלקטרונית של מערכות מים שעלתה כעשרת אלפים שקלים.

הוצאות המעון הרשמי כוללות סעיפי רכישת מזון רבים, וכן מספר לא מבוטל של תשלומים עבור קייטרינג לבית ראש הממשלה, כולל אירוע קייטרינג בודד, יקר במיוחד, שעלה 22,445 שקל.

הוצאות נוספות שצדו את עינינו הן הוצאה של למעלה משמונת אלפים ש"ח על רכישת קפה למעון הרשמי, אחזקת פרגולה בעלות של 17,818 ש"ח, רכישת כיבוד לחוג התנ"ך בעלות של 9,440 ש"ח ורכישת כיבוד פעם נוספת, גם כן לחוג התנ"ך בעלות של 7,174 ש"ח.

עו"ד עינת הורביץ, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, איננה מרוצה מהדרך בה נמסר המידע, "מצער כי משרד ראש הממשלה בחר פעם נוספת שלא לפרט לציבור את הוצאות מעונות ראש הממשלה בצורה שקופה. החומר שהועבר לידי התנועה חלקי ואינו מפריד בין הוצאות המעונות הפרטים והמעון הרשמי, כך שלא ניתן ללמוד את סך ההוצאות עבור כל סעיף בכל אחד מהמעונות".

לדבריה, "ניתן היה לצפות כי לאחר שבעבר כבר הוגשה עתירה בנושא לבית המשפט, משרד ראש הממשלה יפרסם באופן יזום ומלא את המידע בצורה שתעניק לציבור אפשרות לבחון את חלוקת ההוצאות. התנועה לחופש המידע תוסיף לעמוד על העברת המידע השלם לעיון הציבור.