ילין ורואה במהלך הסיור
ילין ורואה במהלך הסיורצילום: דוברות בנימין

ח"כ חיים ילין ממפלגת "יש עתיד" הגיע היום (שני) לביקור במועצה האזורית מטה בנימין.  

ראש המועצה אבי רואה שיתף את ח"כ ילין ,שכיהן במשך שנים כראש מועצת אשכול, באתגרי ההתיישבות בבנימין בפרט וביו"ש בכלל.

האתגרים, כך התגלה במהלך הסיור, זהים במובנים רבים גם ביו"ש וגם בנגב. הקושי המרכזי שעלה שוב ושוב במהלך הסיור הוא העדר מדיניות ברורה של ממשלת ישראל.

"כדי שנוכל לפעול יחד סביב חזון לאומי משותף ממשלת ישראל צריכה לקבוע מדיניות ולקיים אותה, רק במסגרת המשותפת נוכל לפעול יחד ולא כפרטים", אמר ילין.

"מדינת ישראל עדין בגיל ההתבגרות, ללא גבולות גיאוגרפיים ומדיניים. ללא גבולות חברתיים, כלכליים וקהילתיים. אסור לנו לאבד את החמלה והנחישות. אין לנו מדינה אחרת, אנחנו חייבים להיות ערבים זה לזה" הוסיף.

במסגרת הסיור ביקר ח''כ ילין בישוב דולב ובאולפנת דולב, בישוב עטרת, בישוב קידה שם נפגש עם מספר תושבים ולסיום ביקר באתר שילה הקדומה שם הדגיש כי "שילה מסמלת את היכולת שלנו כעם להתאחד וזו המשימה המרכזית שלנו כמדינה וכחברה".

אבי רואה סיפר כי במועצה אזורית מטה בנימין עסוקים כל הזמן באתגרי ההתיישבות בכל רחבי הארץ, בנגב, בגליל, בערבה בבקעה ובהר, "חובה על כולנו להיות ערבים זה לזה, לסייע זה לזה ולעשות הכל כדי שמה שיוביל אותנו תהיה ראיה רחבה של כלל הצרכים של מדינת ישראל".

רואה שיבח את יכולת ההבנה וההזדהות ואת עומק ההכרות של ח"כ חיים ילין עם האתגרים וההתמודדויות ואף קיבל ממנו כמה עצות טובות במהלך הסיור.

לסיכום אמר ילין שבעקבות הסיור הוא מבין עד כמה הוא צריך לפעול במלא המרץ כדי לקדם מדיניות ברורה של ממשלת ישראל ובמקביל לפעול למען האחדות בחברה הישראלית.

בשילה הקדומה
בשילה הקדומהצילום: דוברות בנימין