הספורטאים בבית הנשיא
הספורטאים בבית הנשיאצילום: תומר רייכמן

רעיית הנשיא, נחמה ריבלין, קיבלה היום (שני) את פניהם של ספורטאי ה"ספיישל אולימפיקס", ששבו מהמשחקים העולמיים לאחר שזכו ב-62 מדליות בענפי הספורט השונים.

עמותת ה״ספיישל אולימפיקס" מאגדת ספורטאים וספורטאיות עם לקות שכלית וצרכים מיוחדים מגיל 8 ומעלה העוסקים ב-15 ענפי ספורט שונים בהם התחרו בתחרויות העולמיות והגיעו להישגים יוצאי דופן.

בפתיחת האירוע הוענקה לרעיית הנשיא תמונת המשלחת אשר צולמה בסיום במשחקי ה״ספיישל אולימפיקס" העולמיים ולאחר הישגיהם הרבים. התמונה הוגשה על ידי הספורטאיות סיון צור, שהתחרתה במקצי השחייה ומשרתת בצה"ל כמקפלת מצנחים, ובת-אל מוצפי אשר מתחרה בענף הספורט בוצ'ה.

"עבורי, כל אחד ואחת מכם מסמל ומסמלת פריצת דרך- שבירת שיא. כל אחד ואחת מכם הוא מדליה בפני עצמה", ברכה ריבלין את צוות הספורטאים, והוסיפה, "גם אם לא הייתם זוכים בכל כך הרבה מדליות, גם אם לא הייתם זוכים במספר הלא ייאמן של שישים מדליות, הניצחון הוא בידיים שלכם. הצלחתם להוכיח לנו, להורים, למשפחה, לחברים, לכולם, כמה כוח יש לכם, כמה עוצמה, כמה רצון, וכמה הישגים".

ריבלין הדגישה את גודל ההישג וציינה כי היא מכירה היטב ובאופן אישי את קשיי ההתמודדות עם מגבלה, "אני יודעת באופן אישי כמה קשה להתמודד עם מגבלה, ואני גאה בכם לא רק באופן שבו אתם מתמודדים עם המגבלה, אלא בדרך הספורטיבית שבה אתם מנצחים אותה".

היא התרגשה במיוחד מהנחישות שהפגינו הספורטאים והרצון לנצח, ״גם אם אנחנו ספורטאים מיוחדים- מותר לנו לנצח. השאיפה לנצח היא שאיפה טובה, היא שאיפה נכונה, אסור לאף אחד להתבייש בה. רק אם נעז לנצח- נצליח להעז ולשנות. אני מאמינה שזה אפשרי, אני מאמינה שזה יקרה", אמרה.

בסיום דבריה הודתה רעיית הנשיא לספורטאים והבהירה כי היא גאה בהם ובהישגיהם, "עד אז נחזור על הסיסמא של הספיישל אולמפיקס: 'Let me win. But if I cannot win, let me be brave in the attempt'. ובעברית, כפי שאתם בוודאי מכירים: תן לי את האומץ לנסות, ואת הכח לנצח. תודה לכם על ניצחונות מדהימים, ועל ניסיונות מדהימים עוד יותר. אני גאה בכם".

עידן ארליך בן ה-18 ומיה הרץ בת ה-20 אשר היו חלק מהמשלחת שהשתתפה במשחקים העולמיים, הודו לרעיית הנשיא על האירוח החם ועל ההכרה בהישגיהם.

"ההשתתפות שלנו באימונים ובתחרויות של 'ספיישל אולימפיקס' נתנו לנו אפשרות להיפגש עם חברים חדשים, אך הדבר הכי כיף שיצא לנו לעשות הוא השתתפות במשלחת של משחקי העולם לשנת 2015, בה זכינו ב-62 מדליות. אני מאוד גאה בעצמי ובכל משתתפי המשלחת", אמר עידן ארליך המתחרה בענף השחייה ואף זכה בשתי מדליות זהב בתחרויות האחרונות, והוסיף, "החלום שלי להיות שותף גם באולימפיאדה הרגילה בענף השחייה".

מיה הרץ, המתחרה בענף האופנים כבר שבע שנים וזכתה אף היא במדליית זהב ומדלית ארד, אמרה בהתרגשות, "כבוד גדול לנו להיות האורחים שלכם במשכן הנשיא. בשם חבריי האמיצים במשלחת ישראל למשחקי העולם של 'ספיישל אולימפיקס' בלוס אנג'לס, אני מבקשת להודות לכם על ההכרה בהישגים שלנו ועל האירוח הנפלא. כולנו שמחים שההישגים האישיים שלנו הביאו כבוד רב למדינת ישראל".

בסיום המפגש, ולבקשת הספורטאים הוסיפה רעיית הנשיא את חתימתה על כדורסל ועליו אוסף חתימות של ספורטאי ה"ספיישל אולימפיקס" מרחבי העולם.