לא מתחרט. ד"ר סודי נמיר
לא מתחרט. ד"ר סודי נמירצילום: עצמי

'הרופא מגוש קטיף', ד"ר סודי נמיר, התייחס בראיון לערוץ 7 להדחתו מועדת האתיקה הרפואית לאחר שהתבטא נגד תופעת הנישואים החד מיניים.

בתחילת השיחה ביקש נמיר לספר כי בדקות בהן נערך הראיון הוא עושה את דרכו "מבית של יהודי הנמצא בשבועות האחרונים לחייו ונדרש לתת לו את המידע הרפואי ואני בדרך למול תאומים כמוהל מתנדב. בין זה לזה כנראה נגזר משמים שנצטרך ללחום מלחמתה של תורה ולתת דין וחשבון על כך שאתה הולך בדרך האמת".

על הדברים שהביאו להדחתו סיפר נמיר כי כחלק מהתכתבות פנימית בין רופאים מומחים לרפואת משפחה, אחד מהרופאים העלה את הנושא של הילדים שמאמצים אותם בנפאל ושאל מדוע מדינת ישראל עשתה מאמצים כבירים על מנת להציל אותם לאחר רעידת האדמה במקום, "ילדים שהם נטל על הציבור מאחר והזוגות האלו מתפרקים לאחר זמן".

נמיר סיפר כי כשהנושא עלה, החלה מהומה גדולה בעניין והיו רופאים שכתבו כי יש לזוגות אלו זכות וזה לגיטימי ונורמלי, "לאחר שזה איבד פרופורציה התבטאתי בצורה מאוד חזקה שהיום הגבולות הם זוגות חד מיניים וזה יכול להגיע לסטיות חמורות מכך, כיוון שמוסר חילוני אין לו גבול תיחום ולא מערכת ערכים חזקה כמו שיש לנו לפי התורה. אין ספק שזה יכול להוביל ללגיטימיות לדברים נוראיים".

בשעה שהוא כתב כי אותם זוגות 'חולים בנפשם ובגופם', הוא לא היה מודע לכך שבתוך המכותבים נמצאים גם 12 רופאים המנהלים אורח חיים שכזה והדברים פגעו בהם, "ברגע שהתוודעתי לנושא כתבתי מכתב התנצלות לאלה שפגעתי בהם אך הדגשתי כי לתופעה הזו לא נהיה סובלניים ונלחם על קדושת הארץ הזו, על טהרת המשפחה, נלחם על זכות של כל אחד שחושב שהוא טועה בנטיות שלו לעבור טיפול".

"הויכוח הוא פוליטי ולא חדש, "הדגיש ד"ר נמיר, "הם רוצים להביא את הטינופת שהתחילה בארה"ב לארץ ישראל. אין ספק שמה שהקהילה המצומצמת הזו רוצה, זה להילחם בעד לגיטימציה לכיעור ולתיעוב ולא ניתן לזה להיות".