חנוכת בית המדרש בבית שאן
חנוכת בית המדרש בבית שאןצילום: טולדנו סטודיו

ישיבת ההסדר בית שאן קיימה אמש (שלישי) טקס חנוכת בית המדרש.

הישיבה שהוקמה בשנת תשס"ז ע"י הרב שלמה שושן, ראש הישיבה ואב"ד בבית הדין במחוז צפון, המתינה בסבלנות במשך תשע שנים על מנת להגיע לאירוע חנוכת בית המדרש החדש.

באירוע השתתפו ראש ישיבת ההסדר בקרית שמונה - הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת בית אל - הרב זלמן מלמד, רב המועצה האזורית עמק המעיינות - הרב שלמה אזואלוס, סגן שר הביטחון - הרב אלי בן דהן, שר החקלאות - אורי אריאל, ראש העיר בית שאן - רפאל בן שטרית, ח"כ מוטי יוגב וחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם.

ראש הישיבה, הרב שושן אמר "זהו יום מרגש עבורנו. בניית בית המדרש היא כמו מקדש מעט, שכמו שבמקדש כל אחד היה שותף במלאכות השונות, כך גם הרגשנו בבניית בית המדרש בעיר, למשימה היו שותפים אנשים רבים. תורמים גדולים לצד אנשים טובים באמצע הדרך שכולם רצו להטות כתף ולקחת חלק בבניה".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר "אני מקווה שהמבנה החדש והתנאים הנפלאים ללימוד תורה, יצמיחו מנהיגים רוחניים חדשים בעם ישראל שילכו בדרכו של הרב קוק ויובילו את עם ישראל".

ראש העיר אמר כי בית שאן שמחה וגאה בהיותה מקום שאותו ייעדה ובחרה הישיבה לבנות את בית המדרש שלה ולחנך בתוכה נערים לתורה, למצוות ולמעשים טובים, "חנוכת המבנה החדש, הגדול והמרווח של ישיבת ההסדר מבטאת וממחישה את תהליך העמקת השורשים שלה בתוכנו. העובדה שהישיבה מהווה מקור משיכה לתלמידים שמגיעים אליה מכל רחבי הארץ היא אות וסימן לאיכותה.

אנחנו רואים בישיבה, אשר זה מכבר הפכה לחלק בלתי נפרד מבית שאן, תוספת חשובה, מבורכת ומוערכת להון האנושי ולרקמת החיים היפה, שבה דתיים וחילוניים חיים יחד בסובלנות ובכבוד הדדי".

ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד פנה בדבריו לראש העיר ואמר לו "כראש עיר עליך לדעת שהישיבה היא המפתח להצלחת העיר כולה והגדלתה היא שתביא עוד ברכה למקום".