אמבולנס מד"א טיפול נמרץ
אמבולנס מד"א טיפול נמרץדוברות מד"א

ילדה התחשמלה הבוקר (חמישי) בצימר בבית בכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל העליון, בו שהתה ככל הנראה עם בני משפחתה בחופשה.

בני המשפחה התקשרו למוקד מד"א, שם תדרכו אותם החובשים והפאראמדיקים כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסיות.

במקביל נשלח אחד מבני המשפחה למרפאה סמוכה, כדי להזעיק רופא עם מכשיר דפיברילטור שיטפל בילדה עד הגעת ניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום.

חובשים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לילדה טיפול רפואי, ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים בנהריה כשמצבה מוגדר קשה.

הפרמדיקית במוקד מד"א איירין אהרון חדד, שתדרכה את בני המשפחה טלפונית, סיפרה, "קיבלתי בקו החירום 101 של מד"א קריאה על ילדה שהתחשמלה, הם תיארו שהיא מחוסרת הכרה וללא דופק, מיד התחלתי לתדרך אותם לבצע פעולות החייאה בסיסיות, ביקשתי שיזעיקו רופא שיגיע עם מכשיר דפיברילטור ממרפאה שנמצאת ממש סמוך לצימר ובמקביל הזנקתי למקום ניידת טיפול נמרץ של מד"א. שיתוף הפעולה והפעולות של האנשים במקום סייעו לכך באופן משמעותי שהדופק חזר לילדה מהר".

פרמדיק מד"א גולן קדוש וחובש בכיר במד"א אלון ביטון שטיפלו בילדה ופינו אותה, ציינו, "כשהגענו למקום, סמוך למרפאה מקומית הבחנו בבני המשפחה בסיוע רופא מהמרפאה מבצעים בילדה פעולות החייאה, היא כבר היתה עם דופק, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה הנשמה וטיפול תרופתי ולאחר שייצבנו את מצבה פינינו אותה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת ובמצב יציב".

חוקרי משטרה מתחנת לב הגליל הגיעו לזירה ופתחו בחקירת הארוע, גורמי החקירה של משרד העבודה בדרכם אף הם לזירה על מנת לבדוק האם יש חשד לרשלנות.