ההפגנה של חקלאי באר טוביה

עשרים וחמישה צמתים ברחבי המדינה נחסמו הבוקר (חמישי) על ידי החקלאים בישראל במחאה על הסעיפים הנוגעים לחקלאות בחוק ההסדרים וצפויים לפגוע בענף.

החקלאי רענן כץ מבאר טוביה תיאר בשיחה עם ערוץ 7 את המאבק, "ההפגנות היו בהרבה צמתים ברחבי הארץ. אנחנו חסמנו בבאר טוביה את הכביש בין אשדוד לקריית מלאכי. שפכנו גם חלב על הכביש. המטרה הייתה להראות נוכחות. חסמנו רק למשך רבע שעה כדי להראות יכולות ונוכחות. השלב הבא יהיה רציני יותר אם נאלץ לעשות".

הוא הסביר את הסיבה למאבק, "הממשלה מקדמת את חוק ההסדרים בלי להיכנס להידברות עם נציגי החקלאים ולהגיע להסכמות על שינויים והתאמות בנושא החקלאות. הממשלה מבצעת רפורמות רק על סמך הידע של נערי האוצר ולא על בסיס הידברות ושיתוף פעולה עם החקלאים".

כץ מביא דוגמה לסעיפים שבהם הם נאבקים את הסעיף העוסק בענף חלב הצאן, "חלב העיזים והכבשים, החקלאי מוכר ב - 3.60 שקל לליטר, והוא נמכר במרכולים ב-16 שקלים. יש סעיף שמבקש לחתוך בשקל שלם את מחיר היצרן, וזה אומר שהוא יעבור להפסד, מי אמר שהצרכן ירגיש בירידה הזאת? בפער שבין 3.60 שזה המחיר שהחקלאי מוכר - לבין 16 שקלים ברשתות, ברור שיש מישהו בדרך גוזר קופון. מנסים כרגיל במדינתנו להתמודד עם החוליה החלשה, תחתית שרשרת המזון שזה החקלאי ולא עם הגופים הגדולים בעלי הכוח המחלבות והרשתות".