אינטל הכריזה על סדרת כוננים שתהיה מבוססת על הזיכרון החדש והמהיר שלה
אינטל הכריזה על סדרת כוננים שתהיה מבוססת על הזיכרון החדש והמהיר שלהאינטל

כנס המפתחים של אינטל נערך בימים אלו בסן פרנסיסקו. אחת ההודעות של החברה מתייחסת ישירות ל-3S Xpoint זיכרון החדש שפיתחה החברה, יחד עם מיקרון.

מנכ"ל החברה, בריאן קרזניץ', הודיעה שבהלך בשנה הקרובה תשיק אינטל סדרת כונני SSD חדשה בשם Optane. המותג יהיה מבוסס על שילוב של זיכרון 3D Xpoint, בקרה אחסון חדשים שייבנו כדי לנצל את היכולות החדשות, וכן קושחה ומנהלי התקנים מתאימים.

קרזניץ' הודיעה שהמשפחה תכלול פתרונות שייתנו מענה לכל רוחב השוק: החל ממרכזי נתונים ועד מחשבים ניידים שמיועדים לצרכנים. מכיוון שכך ניתן להסיק שאינטל תציע את הכוננים החדשים בתצורה של מארזי כוננים בגודל 2.5 אינץ' וכן בתצורה של כרטיסי M.2 שמיועדים לשימוש עם ממשקי PCIe.

החברה לא סיפקה מחירים או תאריכים מדויקים, אבל כן סיפקה הדגמה חיה. בהדגמה זו הושווה אב טיפוס של כונן Optane מול כונן ה-DC P3700 של אינטל עצמה, אחד מכונני ה-PCIe SSD המהירים ביותר שיש לחברה להציע כיום לשוק. התוצאה הייתה חד משמעית: הכונן החדש היה מהיר פי 5 עד 7 מהכונן הנוכחי בתלות בעומס העבודה.

כפי שכבר דיווחנו, ה-3D Xpoint היא קטגוריה חדשה לחלוטין של זיכרון בלתי נדיף שמאפשרת צפיפות גבוהה יותר של תאים, חסכון בטרנזיסטורים וכן צריכת כוח נמוכה בהרבה.