שחקני באר שבע חוגגים. גם הערב?
שחקני באר שבע חוגגים. גם הערב?צילום: פלאש 90

אחרי סנסציה מדהימה באצטדיון סמי עופר אתמול כשבני יהודה הביסה את מכבי חיפה בתוצאה 3:0 ועוד הצגה של ערן זהבי במדי מכבי ת"א, מחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורגל לעונת 2015/16 ממשיך גם הערב (ראשון).

הערב תארח סגנית האלופה, עירוני קריית שמונה, את יריבתה לצמרת הליגה בעונה שעברה, הפועל באר שבע. 

בנוסף למיקום הגיאוגרפי, קריית שמונה ובאר שבע הן הקבוצות הנגדיות ביותר אחת לשניה, בליגת העל שבכדורגל. בעוד האחת מגדלת מאמנים ושחקנים כישרוניים, השניה קונה ורוכשת מכל הבא ליד, ובמדיה משחקים מספר מועט של שחקני בית שגדלו במועדון מבירת הנגב.

בקריית שמונה ישנה נוסחה מנצחת. על אף התערבותו של הבעלים איזי שרצקי, זכייתה של הקבוצה הצפונית בתארים כמו גביע המדינה, אליפות וסגנות מוכיחה כי שרצקי יודע מה הוא עושה. דמותו של המאמן שעל הקווים לא משנה במאום, וגם לא השחקנים המשחקים בקבוצה, בסופו של דבר, קריית שמונה מצליחה, ועם הצלחות אי אפשר להתווכח.

מנגד, אלונה ברקת, בעלי מועדון הכדורגל מבאר שבע, עושה בכל שנה את מירב יכולותיה בכדי לערער על השליטה של הצהובים מתל אביב בליגת העל שבכדורגל. אם צריך לשם כך להנחית שחקנים מובילים כמו אליניב ברדה, מאור בוזגלו ומאור מליקסון, כך יהיה. לא מספיק? שלומי ארבייטמן ובן שהר גם הגיעו לפרוייקט הכוכבים בבירת הנגב, וגם זה בינתיים לא עושה רושם שעוזר. 

ברקת ראתה את הצלחת קריית שמונה, ובמקום להעתיק את הנוסחה המנצחת, היא הכניסה את היד אל הכיס והנחיתה שניים מהמובילים בקריית שמונה בעונה האחרונה - המאמן הצעיר והמוכשר ברק בכר ובלם הצפוניים המצויין שיר צדק, בצעד מעורר מחלוקת שהצליח להרגיז מאוד את הבעלים של קריית שמונה שרצקי.

בינתיים, גם הגעתם של השניים לא מצליחה להעיר את הקבוצה מבירת הנגב, וזו הודחה כבר בשלב מוקדם מאירופה וגם בגביע הטוטו נחלה כישלון חרוץ.

אם כל זה לא מספיק, נתון נוסף שיהיה לרעת הדרומיים הערב במפגש מול הקבוצה הצפונית הוא העובדה כי מאור בוזגלו, מי שבבאר שבע בונים עליו הרבה מאוד העונה, לא כבש מעולם במחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורגל. האם יעשה זאת הערב?