לוזון. אנטישמיות בבולגריה?
לוזון. אנטישמיות בבולגריה?צילום: פלאש 90

אירוע חמור מאוד בסופיה, בירת בולגריה. שחקני קבוצת הנוער של מכבי פתח תקווה, השוהים בבולגריה במחנה אימון לקראת תחילת העונה, הובהלו כולם לפנות בוקר היום (ראשון) לבית החולים שבעיר הבירה סופיה, בשל קלקול קיבה ממנו סובלים.

קבוצת הנוער שמקיימת את מחנה האימונים שלה בבולגריה בשל קשריו הטובים של הבעלים יו"ר ההתאחדות לשעבר, אבי לוזון, ישבה לסעודת שבת ביום שישי בלילה, ובמהלך הסעודה פצחו השחקנים הצעירים בשירים בעברית.

ככל הנראה, סיבה זו היא שהביאה את צוות המטבח הבולגרי להרעיל את האוכל של השחקנים הישראלים הצעירים. לפנות בוקר החלו השחקנים הצעירים להתלונן בפני הצוות המקצועי על הרגשה לא טובה שכללה גם הקאות של כלל השחקנים, ואלה כאמור פונו במיידי לבית החולים שבסופיה.

חלק מהשחקנים הצעירים שוחררו לא מזמן מבית החולים, בעוד ישנם כאלה שעוד מאושפזים במיון שבבית החולים הבולגרי. בינתיים, בכדי לשלול עוד הרעלת מזון, הצוות המקצועי רכש אוכל מחוץ לבית המלון בו שהתה הקבוצה הפתח תקוואית.

לאתר ערוץ הספורט, אמר יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, ומי ששימש כבעלים של הקבוצה שנמצאת תחת בעלות המשפחה שלו, אבי לוזון "לא נעבור על האירוע בשתיקה". על החוויה הקשה שחוו השחקנים הצעירים של המועדון סיפר לוזון "השחקנים נפלו בצורה קשה אחד אחרי השני ומילאו את חדר המיון. ממה שהבנתי, זה היה מאוד מפחיד. מקווה שמחר בבוקר יצליחו לעלות על הטיסה לישראל ולהמשיך את הבדיקות".