הלפרין. חסר במשחקי ההכנה
הלפרין. חסר במשחקי ההכנהצילום: רויטרס

ב-5 לספטמבר, עוד שבועיים, תחל נבחרת הכדורסל של ישראל את דרכה באליפות אירופה מול נבחרות חזקות ממנה. מבלי קשר לזהות היריבות, אם להסתמך על יכולת הנבחרת הכחולה לבנה במשחקי ההכנה לאליפות אירופה, לישראלים צפויים קשיים רבים ואולי אף מפלות כואבות באליפות היוקרתית.

לאחר שהפסידה את כל ארבעת משחקי ההכנה שלה, הנבחרת הישראלית אירחה הערב (ראשון) שוב את נבחרת סרביה, סגנית אלופת העולם, למשחק הכנה שני רצוף בין השתיים הללו.

אחרי התבוסה הכואבת אמש לסרבים, הנבחרת הישראלית נראתה הערב מעט יותר טוב. ללא עמרי כספי החולה שהצטרף אל רשימת הפצועים בנבחרת הישראלית, הנבחרת קיבלה משחק טוב משניים אחרים שחזרו לשחק - יוגב אוחיון וד'אור פישר. 

המשחק נפתח בצורה רעה מאוד עבור הנבחרת הישראלית, כשרדוליצה הענק הסרבי עם שבע נקודות רצופות ובתוספת של ארבעה איבודי כדור ישראלים, פתח הפרש כבר מהפתיחה.

גל מקל, שעוד לא יודע היכן ישחק בעונה הקרובה ואלישי כדיר השוו במהירות, אך הסרבים הגיבו עם ריצת 10:2.  ליאור אליהו, שנהנה מחופש בתוך הצבע הסרבי, מנע הפרש גדול יותר ולאחר 10 דקות של משחק הובילו הסרבים 25:20.

הנבחרת הישראלית שנמצאת בחסרון בעמדות הפנים אל מול הסרבים האדירים, הצליחה להבליט את העמדות החזקות שלה כשיוגב אוחיון ודגן יבזורי, שישתפו במהלך העונה הקרובה פעולה במדי מכבי ת"א, צימקו את התוצאה למרחק של שלוש נקודות בלבד מהסרבים, 35:32, אך שחקני סגנית אלופת העולם ענו גם על זה עם ריצה של 12:3, ולהפסקה ירדו ביתרון 11 נקודות - 47:36.

המשחק המשיך להיות סביב ה-10 נקודות הפרש, כששוב שחקני הקו האחורי השאירו את הנבחרת הישראלית בתמונת המשחק, הפעם היה זה תורם של שון דאוסן ואפיק ניסים המצויינים.

אל הרבע הרביעי והמכריע עלתה הנבחרת הישראלית כשהיא בפיגור של 10 נקודות, 63:53, אך נתקעה ב-5 הדקות הראשונות של הרבע האחרון ואפשרה לסרבים להגדיל את היתרון עד ל-73:58. 

בר טימור שקיבל מעט דקות משחק והחזיר במשחק מצויין כשהיה על הפרקט, ורביב לימונד ששיטת המשחק של אדלשטיין תפורה למידותיו, החזירו את הנבחרת למשחק עם אחוזים טובים מקשת שלוש הנקודות, אך זה היה מאוחר מדי מול סגנית אלופת העולם שניצחה שוב את הנבחרת הישראלית, 79:71.

אדלשטיין והנבחרת הישראלית ימריאו לטורניר אליפות אירופה שתתקיים בצרפת, ללא ניצחון אחד במשחקי ההכנה, ולאחר שעשו הכנה לא אידיאלית עם סגל שחקנים חסר. יספיק לאליפות היוקרתית?

קלעו לישראל: ליאור אליהו 14 נקודות, דגן יבזורי ושון דאוסן 9 כל אחד, גל מקל 8, רביב לימונד 7, יוגב אוחיון ובר טימור 6 כל אחד, אפיק ניסים 4, יניב גרין 3, אלישי כדיר ועוז בלייזר 2 כל אחד, דיאור פישר 1.

קלעו לסרביה: מירוסלב רדוליצה 16 נקודות ו-9 ריבאונדים, זוראן ארצג 11, נמניה בייליצה, אוגניין קוזמיץ' וסטפן מרקוביץ' 9 כל אחד, מילוש תאודוסיץ' (6 אסיסטים), מרקו סימונוביץ', ניקולה קאליניץ' ודראגן מילוסבייביץ' 6 כל אחד, נמניה נדוביץ' 1.