אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: הדס פרוש, פלאש 90
קצין הכנסת הורה על הצמדת מאבטח לראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, בעקבות איומים קונקרטיים לפגוע בו.

ההחלטה התקבל בהתייעצות עם בכירים בשירות הביטחון הכללי, בעקבות איומים שהחלו בתגובה לפוסט שפרסם ח"כ דיכטר בעמוד הפייסבוק שלו, בו יצא נגד החלטת בג"ץ לבטל את צו המעצר המנהלי של המחבל מוחמד עלאן.

"סביר שלו הייתה יכולת לחקור את עלאן ולהטיח בו את המידע שבגינו נעצר, היה עומד שוב לדין ונכנס לכלא", כתב ח"כ דיכטר בפייסבוק. "מניסיוני בשב״כ אני מכיר את הקשיים המבצעיים שמונעים חקירה (וחשיפת מודיעין קריטי) אך מחייבים להוציאו מהשטח פן יוציא פיגוע התאבדות נוסף. 

דיכטר הוסיף כי "שביתת הרעב שהמחבל עלאן נוקט בה נועדה לקרוא תיגר על הליך למניעת פיגועים שקיים בחוק, וכל המדרבנים אותו להמשיך בשביתה עד מוות, הינם אותם אנשים המחלקים חלאויאת (מתוקים) כשבתקשורת 'מבשרים' על פיגוע מחבל מתאבד שפוצץ עצמו באוטובוס או בקניון וגרם להרוגים רבים". 

לדבריו הניסיון להציג את עלאן כמי שעצור ללא סיבה וכמי שמאז שחרורו מהכלא לפני חמש שנים הפך ל'ילד טוב שכם', נוגד החלטות שיפוטיות ובוודאי גם את תמונת המצב המודיעינית. "הפתגם הערבי אומר: 'את זנב הכלב לא ניתן ליישר גם אם נניח אותו במאה תבניות ישרות'. מוחמד עלאן היה מחבל ונשאר כזה. על זה ורק על כך, נעצר".