פישר מאמן באזל. יעלה בהרכב חסר
פישר מאמן באזל. יעלה בהרכב חסרצילום: רויטרס

אחרי תוצאת המשחק הראשון בין השתיים, שעמדה על תיקו 2:2, למכבי תל אביב מספיק תיקו או ניצחון קטן בכדי לעשות היסטוריה ולהעפיל בפעם השניה בתולדות הקבוצה אל שלב הבתים של ליגת האלופות.

אם להסתמך על ההרכב אותו תציב באזל, היריבה שממול, אזי שהסיכויים של הצהובים להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות גבוהים מאוד. 

כזכור, במשחק הראשון בין השתיים, שהתקיים לפני כשבוע בשוויץ כפו הצהובים ובראשם ערן זהבי הנפלא שיוויון 2:2, משער של הכוכב זהבי בדקה ה-96 וממש על סף שריקת הסיום.

השוויצרים, שהיו לקבוצה הקשה ביותר אותה יכלו הצהובים להגריל, עדיין טובים וחזקים יותר מהצהובים לפחות על הנייר. לולא זהבי ויכולת הווינריות שלו, מכבי כנראה לא הייתה מגיעה אפילו לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות ומודחת כבר בסיבוב הקודם מול ויקטוריה פלזן הצ'כית. 

אחרי חלוץ הקבוצה המצויין מארק יאנקו שנפצע במהלך המשחק מול הצהובים ובנוסף להיעדרותו של זדרבקו קוזמאנוביץ', מי שיחסר גם הוא אצל השוויצרים הוא קפטן הקבוצה מתיאס דלגדו, שנפצע במשחק הליגה האחרון של באזל.

הקשר הארגנטיני המצויין היה זה שכבש את שער השיוויון מנקודת העונשין במשחק הראשון לפני כשבוע בין השתיים, והאי הגעתו למשחק הגומלין מחר בבלומפילד עשויה להיות לעזר רב לצהובים. 

העפלה מחר לשלב הבתים של ליגת האלופות תכניס כסף רב למועדון הצהוב, וכמו במקרים רבים עשויה גם להשליך על ליגת העל הישראלית, כשהצהובים יתמקדו בהצלחה בזירה האירופית, מה שיאפשר לקבוצות אחרות לשלוט בליגה הישראלית.

האם זהבי וחבריו ישכילו לנצל את ההרכב החסר של השוויצרים לכדי העפלה אל הטורניר היוקרתי והחשוב ביותר באירופה? מחר, 21:45 באצטדיון בלומפילד.