תפילין
תפיליןThinkstock

זה קרה ביום שישי האחרון. מתי אדרעי, שליח חב"ד בתל אביב, הניח תפילין לעוברים ושבים בקניון בתל אביב, וחילק נרות שבת למבקשים. 

בחלוף השעות ניגשה עוברת אורח לשולחנו וביקשה נרות שבת. הלה הסיח לרגע דעתו מהשולחן, וכשחזר גילה לתדהמתו כי התפילין נעלמו.

משפחתו ביקשה לרכוש זוג תפילין חדש אולם אתמול אירעה התפנית: טלפון שהגיע לביתו בישר כי התפילין נמצאו בפח האשפה השכונתי. על השתלשלות האירועים סיפר אביו, לוי אדרעי, לאתר 'חב"ד און ליין'. 

"'הומלס שהסתובב באיזור באותו יום שישי, הבחין בתפילין כשהם בפח האשפה. הוא לקח אותם ומסרם לאישה תופרת במקצועה, שטיפלה בו. האישה מצידה הבינה שמדובר בחפץ בעל ערך רב, וחשבה בתחילה להעניק אותו לאחד מבני משפחתה.

"הייתה לה קליינטית שראתה את התפילין, וזיהתה שמדובר במשהו ששייך לחסיד חב"ד בגלל ה-'770' שהיה רקום על הקטיפה. היא שלחה תמונה של התפילין לחב"דניקית שהכירה, וזאת מצידה פרסמה את התמונה באתר אינטרנט. אחת השלוחות בראשון לציון, ראתה את התמונה באתר, הכירה את דודה של מתי אדרעי, וכך הגיעה ההודעה על מציאת התפילין".

האב הדגיש כי מדובר ב"שרשרת מדהימה איך שהתפילין התגלגלו, ונמצאו בהשגחה פרטית כמעט ברגע האחרון. בדיוק בבוקר הלכתי להזמין תפילין חדשות".

מנהל מכון סת"ם "קשרי התפילין" הרב מנחם גולדברג מדגיש כי "האב בהחלט יכול ולחזור ולהשתמש בתפילין הישנות ולהחזיר את החדשות למוכר, ואין צורך בשל המקרה לשלוח אותן לבדיקה מאחר והתפילין עשויות מבהמה גסה בהם רמת האיטום בדרך כלל גבוהה, וכן בשל העובדה שהבתים נשארו במצב טוב, ונראים כפי שהיו לפני ה"מסע". לפיכך, ניתן לסמוך על כך  ואין כל חשש לגבי מידת כשרותם".