משטרה. ארכיון
משטרה. ארכיוןצילום: משה שי, פלאש 90
אבי נעים, ראש מועצת בית אריה ויו"ר ועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי, הגיב הערב (שלישי) למינויו של תא"ל גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. 

"אני מברך על החלטת השר ארדן", אמר נעים. "צריך לומר בקול רם את האמת - המשטרה זקוקה לארגון מחדש, לחיזוק היסודות ולניעור למען בטחון אזרחי המדינה''.

ראש מועצת בית אריה סיפר כי גל הירש בשירותו בצה''ל היה "קצין ערכי, חרוץ, יצירתי ואוהב ארץ ישראל".

"הדרך תהיה ארוכה ולא פשוטה אך אנו מאמינים בגל, מכירים אותו מתפקידיו השונים בצבא, ונהיה לצידו על מנת שיצליח בתפקידו", הדגיש אבי נעים.

ניצב בדימוס אריה עמית הגיב בחריפות למינויו של הירש. "אני בהלם. על המפכ"ל להגיע מתוך המשטרה", אמר עמית לגלי צה''ל. "זה המשיח שהביאו למשטרה? בצה"ל לא בחרו בו לפיקוד. זאת סטירת לחי מאוד לא חכמה".

"מילא אם היו מביאים מפקד צח כשלג ועם ניסיון עצום. אבל מינוי גל הירש נטול היגיון, מינוי איום", תקף עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים.

שר המדע דני דנון (הליכוד) ברך את תא"ל (מיל') גל הירש על מינויו למפכ"ל. "אתגרים רבים עומדים בפני המפכ"ל הנכנס, אני סמוך ובטוח שהירש יחד עם הסגל הפיקודי, שוטרות ושוטרי ישראל ידעו להוביל את הארגון בדרך הנכונה ולשמור על ביטחון הפנים של אזרחי ישראל", אמר.

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי תקף את המינוי ואמר כי "המשטרה במשבר עמוק, אבל כדי לחלץ את המשטרה צריך להביא מישהו שמבין את המקצוע". בורובסקי טען בגלי צה''ל כי "מינוי חיצוני מקורו באי הבנה של המשטרה כארגון מקצועי, כבר היה עדיף למנות פרקליט".

בתנועה לאיכות השלטון הביעו תקווה כי "באיכויותיו המיוחדות יצליח הירש במשימה הלאומית להילחם בפשע ובשחיתויות, לקדם את הביטחון האישי של אזרחי ישראל ולהחזיר את אמון הציבור במשטרת ישראל ובשלטון החוק".