החלפת מפקדים בעוצבת געש
החלפת מפקדים בעוצבת געשצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף יעקוב בנג'ו מונה היום (רביעי) למפקד עוצבת "געש".

טקס החלפת המפקדים נערך במפקדת עוצבת "געש" במחנה "תבור", במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי.

תת-אלוף יעקב בנג'ו החליף בתפקידו את תת-אלוף יצחק תורג'מן שכיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות.

מפקד העוצבה היוצא אמר "היום אני ניצב במעמד זה בהכרת תודה ובגאווה. הייתה לי הזכות לפקד על האוגדה בתקופה מרובת אתגרים ביניהם מיצוב האוגדה ויעודה החדש כאוגדת הכרעה רב-זירתית, וגולת הכותרת - לחימתה במבצע 'צוק איתן' במרכז רצועת עזה.

את תחושת הביטחון שאבתי מפקודי. המארג האנושי המדהים הזה, מפקדים ולוחמים, מכם ספגתי תעצומות נפש. הייתם עבורי מקור השראה, ולימדתם אותי כי 'אמת מארץ תצמח'. עליכם מושתת הביטחון האין סופי שלי בהשגת המשימה. המשיכו ברוח זאת, ותמצאו שליכולותינו אין גבול".

תת-אלוף יעקב בנג'ו אמר בטקס"תחת פיקודה של עוצבת 'געש' עומד חלקו העיקרי של כוחות הסדיר בצה"ל. יחידות חוד החנית נדרשות להיות מוכנות לכל אירוע ובכל זמן, להפעיל כוח ולנצח במפגש עם האויב. בתקופה זו של שינוי, עוד יותר מתמיד, נידרש לחדשנות דרך האנשים. על המפקדים להתחדש ולוודא כי הם יוצרים דוגמה אישית ומודל לחיקוי מבצעי וערכי כאחד.

אני מתחייב לעשות כל שאוכל על מנת לקדם את הכוח הצבאי שניתן בידי כך שיהווה חלק מעוצמתה ומביטחונה של מדינת ישראל, ואם נידרש לכך, להפעילו בנחישות להשגת המשימות שיוגדרו לנו כפי שמורשת האוגדה ומורשת יחידותיה מחייבת".