כיתה, בית ספר, מורים
כיתה, בית ספר, מוריםצילום: Thinkstock

כנס אמי"ת לתפיסות מתקדמות בחינוך התקיים היום (רביעי) במתחם הגוגיה ברעננה.

במהלך הכנס הוצג סקר מיוחד שביצע מכון סמית בקרב הורים לילדים במערכת החינוך בישראל וממנו עלה כי שני שליש מההורים חושבים שילדיהם משתעממים בכיתה מדי פעם או רוב הזמן. ילדים בחינוך העל יסודי משתעממים יותר מהילדים בחינוך היסודי – 71% לעומת 59% בהתאמה. ככל שהילדים משתעממים יותר בכיתה, כך הם פחות אוהבים ללכת לבית הספר.

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל אמי"ת אמר בעקבות התוצאות כי הנתון הזה מחייב את מערכת החינוך לחשיבה מעמיקה איך לאפשר למורים לעשות שינוי בתוך המערכת כדי להתאים את בית הספר למאה העשרים ואחת ולאתגר את התלמידים ולא לשעמם אותם.

נתון מעניין אחר הוא כי בניגוד למה שנוהגים לחשוב התלמידים דווקא אוהבים ללכת לבית הספר. כך לפחות לפי הוריהם. 82% מההורים חושבים שילדיהם אוהבים ללכת לבית הספר. 28% מהם חושבים שילדיהם מאוד אוהבים ללכת לבית הספר ו -54% חושבים שילדיהם 'די אוהבים' ללכת לבית הספר.

הורים לילדים צעירים יותר, בחינוך היסודי, חושבים שהם יותר אוהבים ללכת לבית הספר מאשר הורים לילדים בחינוך העל יסודי.

86% מההורים חושבים שלמחנך/ת הכיתה אכפת מהילד שלהם, ללא הבדלים בין תלמידים בחינוך היסודי והעל יסודי. הורים לבנים מרגישים שלמחנך/ת יותר אכפת מהילד שלהם מאשר הורים לבנות.

30% מההורים ציינו שהם מאוד מרוצים מבית הספר בו לומד הילד שלהם ו–56% די מרוצים. לא נמצאו הבדלים בין הורים לילדים בחינוך היסודי והעל יסודי, בין אימהות ואבות ובין דתיים וחילוניים. 14% ציינו שהם לא מרוצים מבית הספר והם נשאלו "ממה אתם לא מרוצים"? במדרג הראשון (51%) צויין "מרמת הלימודים" ובמדרג השני – מהצפיפות בכיתה, מצוות המורים, מהנהלת בית הספר ועוד.

הסקר נערך בקרב 400 הורים לילדים במערכת החינוך שמהווים מדגם מייצג של קהל זה (במגזר היהודי).