תוצאות הגרלת הבתים, הערב
תוצאות הגרלת הבתים, הערבצילום: אופ"א

לא בטוח שמכבי ת"א תצליח לעבור את שלב הבית של ליגת האלופות, אבל אין ספק שהיא תביא לכאן כמה מהשמות הגדולים ביותר באירופה.

הצהובים קיבלו בהגרלה את צ'לסי החזקה מהדרג הראשון, את פורטו מהדרג השני, ואת דינמו קייב מהדרג השלישי.

לא מדובר בהגרלה קלה במיוחד, אבל גם המקום השלישי בבית, יכול להוביל את מכבי ת"א לשלבים המתקדמים בליגה האירופית, המפעל המשני בחשיבותו, אך גם ייחשב מבחינתה הישג של ממש.

בפעם הראשונה שהקבוצה שיחקה בליגת האלופות, לפני כ-11 שנים, היא קיבלה הגרלה קשה מאוד שכללה את יובנטוס, באיירן מינכן, ואייאקס אמסטרדם, והבית הנוכחי, קל יותר, לפחות באופן יחסי.

צ'לסי, אלופת אנגליה, תהיה יריבה קשה מאוד, בהנהגתו של המאמן מוריניו, ועם הכוכבים אדן הזאר, דייגו קוסטה, וססק פברגאס. כוכב אחר שיהיה מעניין לראות על כר הדשא בסמי עופר, שם יארחו הצהובים את המשחקים, הוא שוער פורטו, איקר קסיאס.

אפשר לומר, שבניגוד לפעם הראשונה של מכבי בצ'מפיונס, כשבעונת 2004/05 היא פגשה את באיירן מינכן, יובנטוס ואייאקס, ההגרלה הפעם הייתה נוחה. הצהובים, שהיו שייכים לקבוצת הדירוג הרביעית והאחרונה, תהיה אנדרדוג מובהק כמובן מול צ'לסי, אלופת אנגליה, וגם מול פורטו יהיה לה קשה להוציא נקודות, אבל אולי מהמפגשים מול קייב תצא הבשורה.

ראוי לציין שמערכת הסטטיסטיקה של ערוץ הספורט הנחשב, ESPN, העניקה למכבי ת"א סיכוי גבוה לסיים שלישית בבית.

סלבישה יוקאנוביץ', מאמן מכבי ת"א צייץ לאחר ההגרלה בטוויטר: "הגרלנו בית קשה מאוד בליגת האלופות, עם יריבות מעניינות. ניתן הכל במגרש. יהיה תענוג עבורי לשוב ללונדון ולפגוש את קבוצתי לשעבר צ'לסי. זה יהיה משחק מיוחד מאוד עבורי".

גם בצ'לסי זוכרים את השחקן לשעבר שהפך למאמן הצהובים ומציינים באתר הרשמי של הקבוצה, כי הם יקדמו אותו בברכה. באלופת אנגליה גם לא שוכחים שלפני שנים רבות, הפסידו להפועל ת"א בגביע אופ"א, אבל מאז עברו שינויים רבים על הקבוצה שהתחזקה משמעותית.         

משחקי ליגת האלופות יחלו בעוד כשבועיים וחצי, ב-15 בספטמבר, ושלב הבתים יימשך עד ה-9 בדצמבר. במשחק הראשון תתארח מכבי ת"א באצדטיונה של צ'לסי האנגלית, אצטדיון הסטמפורד ברידג'.

בתים מעניינים אחרים שהוגרלו הערב: בבית ב' מנצ'סטר יונייטד תשחק עם צסק"א מוסקבה, פ.ס.וו, ו-וולפסבורג. בבית ד' ישחקו יובנטוס, מנצ'סטר סיטי, סביליה ומנשגלדבאך. בבית ו' הקשה, ייפגשו באיירן מינכן, ארסנל, אולימיפיאקוס ודינמו זאגרב.