הייקינד עם הדובי ואיגרת התנחומים לנדלר
הייקינד עם הדובי ואיגרת התנחומים לנדלרDov Hikind's office

חבר הקונגרס היהודי ג'ראלד נדלר מניו יורק, לא שיער עד כמה חריפות יהיו המתקפות נגדו, אחרי שהודיע על תמיכתו בעיסקת הגרעין עם איראן.

נדלר, על פי דיווחו של השבועון 'ג'ואיש וויק', היה המום מההתקפה "הצורמת ובעלת האופי האישי", כהגדרתו.

אבל בניו יורק, לא ממש התרגשו מההלם של נדלר. דב הייקינד, חבר בית הנבחרים של ניו יורק שלח למחוקק דובון וכרטיס אישי בו קרא לו "להפסיק להתבכיין".

"חבר הקונגרס נדלר נקט עמדה מסויימת לגבי ההסכם עם איראן, כשרוב הקהילה שלנו מתנגדת למהלך, וכעת הוא מופתע שכועסקים עליו? הוא אמר לעיתונאים כי מפריע לו שאמרו עליו שהוא בגד בנו", אמר הייקינד.

הוא פנה לנדלר באופן אישי והבהיר לו: "ג'רי, אתה פוגע? אנחנו פגועים פי כמה בגלל מה שעשית. עכשיו אתה מתבכיין לליגה נגד השמצה, שמשחררת הצהרה המגנה את הטוקבקיסטים שכתבנו נגדך. תפסיק להתבכיין, ג'רי".

הייקינד מציין כי הוא מתנגד להערות קשות במדיה החברתית, אבל מוסיף עם זאת שיש לציבור היהודי זכות למחות נגד מעשים של נבחרי הציבור. הוא הביע תקווה כי נדלר ישנה את דעתו בהקדם.

נדלר עצמו אמר לג'ואיש וויק כי הוא מוטרד מאוד מהשיח סביבו. "קשה לי שאנשים אומרים לי שבגדתי בהם. אני תומך של ישראל ואשאר כזה כל החיים שלי. מדובר בהחלטה שלי, ולדעתי מדובר בהסכם טוב לישראל וארה"ב".

בארה"ב מצטטים דברים קשים שנאמרו נגד נדלר, לפיהם הוא "סיכן את קיומה של המדינה ישראל ואכזב את הקהילה היהודית". איש רוח אף כינה אותו "קאפו".

עם זאת, עמיתיו הדמוקרטים של נדלר, יצאו להגנתו למרות שהם חולקים עליו. אליוט אנגל וסטיב ישראל טענו כי "אסור לייחס כוונות זדון למקבלי החלטות שהופכים ובודקים את ההשפעות של ההסכם. לא משנה מה עמדתך, השוואה לשואה או האשמה בנאמנות כפולה, אינן מתאימות ומכובדות".

הסנטור צ'אק שומר פירסם הצהרה המבהירה לציבור שאסור לשכוח שנדלר הוא "אחד מהתומכים העקביים ביותר שדואג לישראל ולבטחונה".

את הייקינד הדברים הללו לא מרשימים. הוא מתכנן לארגן הפגנה יחד עם ניצולי שואה מול משרדו של המחוקק, כדי שיציגו את הדמיון שיש, לטענתו, בין המצב הנוכחי ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, מה שחוו הם במלחמת העולם השנייה.