פיגוע הדקירה בשער שכם
פיגוע הדקירה בשער שכםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90
בעקבות ניסיון הרצח ​של שני שוטרי מג״ב אמש (רביעי) בידי מחבל משוחרר שהיה מרוצחי פרופ' מנחם שטרן הי"ד לפני למעלה מעשרים שנה, דורש ארגון "אלמגור" לכנס את מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד.

ארגון נפגעי הטרור דורש מהכנסת לדון במעורבות של מחבלים משוחררים בפיגועי טרור.

יו"ר ''אלמגור'', מאיר אינדור, אמר כי "מה שקרה אתמול כמו גם בפיגועי טרור אחרים מחייבים את הדרג המדיני ומערכת הביטחון והמשפט לחשבון נפש.

"בכל פעם מתגלה מחבל משוחרר נוסף שחוזר לטרור", הדגיש אינדור. "המערכת ניסתה להשתמש בתירוץ כי גילם המבוגר של המשוחררים ימנע בעדם מלפגע. הם טעו גם בזה".

אינדור מזכיר כי המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בשער שכם הוא בן 55, והמחבל שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד ופצע את אשתו הדס היה בן 45. ​"דיון מיוחד בכנסת יתרום לתחילת תהליך ובדיקה מקיפה אותה אנו מבקשים לגבי שחרור מחבלים״.    

ארגון "אלמגור" החליט לצאת בקמפיין לגיוס כספים עבור המשך המאבק בשחרור המחבלים. "למאבק יש ערך ביטחוני ומבצעי מלבד הערך המוסרי", אומר ד"ר אריה בכרך, אב שכול. "פחות מחבלים בחוץ, פחות פיגועים ויותר ישראלים חיים".

יוסי צור, גם הוא אב שכול, מוסיף כי ״תמונותיו של המחבל מאתמול עם הראיס אבו מאזן זכורות לנו מליל השחרור, הוא ישב בביתו, קיבל מענקים מהרשות הפלסטינית והיה חופשי. מה הביא אותו לפגוע בחייל מג"ב בשער שכם? האם היותו שור מועד אינה ברורה כעת לכולם? יש כמוהו עוד מאות בשטח, מה יעשו איתם?״.

במשך שנים של מאבק נגד שחרור מחבלים, צעקנו, התחננו וביקשנו - 'אל תשחררו מחבלים מורשעים, אל תוציאו רוצחים לרחובות'. הנה בסוף השבוע עוד ראיה שמוכיחה כי שחרור המחבלים עולה לנו בחיי ישראלים״.