פדואל, אמש
פדואל, אמשצילום: אלכס ליסי

עשרות עולים מצרפת הגיעו בשבועיים האחרונים לישוב פדואל שבשומרון, כחלק מקונספט עלייה קהילתית ולפיו כבר שנה לפני העלייה מגבשת קבוצה בצרפת שעורכת היכרות עם הגורמים הרלוונטיים בארץ, השתלמויות משותפות וביקור בישראל עוד טרם העלייה.

את המיזם הקים ארגון "קליטת קהילות ישראל" בראשות הרב ישראל צוקרמן שחבר למועצה האזורית שומרון ויחד הביאו את העולים לפדואל.

אמש התקיים בישוב טקס קבלת פנים לעולים, אליו הגיעו מאות בני אדם ששרו ורקדו יחד עם העולים החדשים שהיו נרגשים מאוד.

"מדובר בעלייה מיוחדת מאוד שהיא פרי עבודה מאומצת של צוותים מקצועיים במועצה, שיצאו להכיר את העולים עוד קודם להגעתם, וחשפו אותם לשומרון ויתרונותיו", מסביר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון.

"נכון לעכשיו אנחנו מלווים את העולים בעזרת רכזת קהילה ייחודית עבורם, דוברת צרפתית, מורה מגשר וגם דואגים שיגורו יחד במתחם אחד, כדי שהנחיתה בארץ תהיה עבורם באמת רכה ונעימה הרבה יותר מעולה שעולה לארץ בדרך הסטנדרטית", סיפר דגן.

יעל ריקונו שעלתה לארץ לפני עשרה ימים מפריז, מספרת כי "העלייה הייתה מרגשת וגם קשה, השארתי הורים מאחור. כך שזה לא פשוט. לפני שעליתי לשומרון חששתי, אבל עכשיו אני מרגישה פה הרבה יותר בטוחה מאשר בפריז. בפריז הילדים שלנו היו הולכים לבית ספר שעשרה חיילים עומדים סביבו ושומרים עליו, מרוב שמסוכן שם.

"כאן כשהלכנו לראות את בית הספר הבן שלי שאל 'איפה החיילים ששומרים?'". על הקהילה היא מספרת: "יש כאן קהילה מחבקת וחמה, שבודקת יום יום מה שלומנו דואגת לנו לארוחות ופשוט לא מאפשרת לנו לחוות קושי בדרך הביתה...".  

גבי רביבו, תושב פדואל, שמקדיש ימים ולילות לקליטת התושבים אומר "ראינו בזה יעד קהילתי, אנחנו חושבים שזו חובתנו הציונית והלאומית, והנוכחות של העולים כאן משמחת אותנו מאוד". לדבריו "אנחנו מרגישים שאנחנו לא רק נותנים אלא גם מקבלים הרבה מאוד".