ח"כ אורן חזן
ח"כ אורן חזןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד אסף שביט, סגן בכיר בפרקליטות המדינה, הודיע לאחרונה ליו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, כי לא תיפתח חקירה נגד ח"כ אורן חזן (ליכוד) בחשד לאיומים.

שביט ציין כי מכתבו נשלח על דעתו של פרקליט המדינה.

שביט השיב בכך לפנייתו של אבנרי מחודש יוני, שבה טען אבנרי כי יש לפתוח בחקירה נגד חזן, לאחר שזה ניסה לכאורה על פי פרסומים בתקשורת לסחוט את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

נזכיר כי בתקשורת צוטטו מקורבים לאדלשטיין שסיפרו כי אחרי שאדלשטיין קיבל את ההחלטה לפיה חזן לא ינהל את ישיבות מליאת הכנסת, התקשר חזן לטלפון של אדלשטיין. על פי עדותם, לשיחה ענה עוזרו של אדלשטיין וחזן אמר לו "מעכשיו אתחיל לחפש סיפורים על יו"ר הכנסת ולא אהסס לעשות בהם שימוש".

בנימוקים להחלטה שלא לפתוח בחקירה ציין שביט כי מדובר במידע שהגיע מפרסומים בתקשורת ולא ממקור ישיר, ועל כן קשה להפריד בין גרעין הסיפור לבין המעטפת שנוספה אליו.

שביט הוסיף עוד כי גם אם הדברים אכן נאמרו על ידי חזן הרי שכלל לא ברור האם הם אכן מהווים "איום" על פי הגדרתו בחוק העונשין.

בסיום המכתב ציין שביט כי על שני הנימוקים הללו מתווספת העובדה שהן אדלשטיין והן עוזרו לא הגישו תלונה במשטרה נגד חזן, וכי מכל הסיבות הללו הוחלט שלא לפתוח בחקירה.