פיגוע ירי בשומרון
פיגוע ירי בשומרוןצילום: ערוץ 7

מחבלים ירו בצהריים (ראשון) מרכב חולף על רכב ישראלי שנסע בצומת ג'ית בשומרון.

לאחר הירי נמלטו המחבלים, אשר נסעו ברכב בעל לוחית זיהוי ישראלית, לכיוון ציר גלעד.

הנהג בן ה-46 הגיע לכניסה ליישוב קדומים כשהוא פצוע באורח קל בידו. הוא קיבל טיפול ראשוני ע"י חובשים צבאיים של חטיבת אפרים וצוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא. 

"פיגוע הירי בצומת גי'ת ליד קדומים מצטרף לשרשרת הפיגועים נגד אזרחים וחיילים", אמר חננאל דורני ראש מועצת קדומים בתגובה לפיגוע. "אני קורא לממשלת ישראל להגביר את אחיזתנו ביהודה ושומרון ע"י בניה ואישורי תוכניות הבניה בכל הישובים ומחזק את צה"ל להמשיך לפעול פעולות התקפיות ביתר עוז מאותם מקומות מהם יוצאים המחבלים". 

ח''כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) הגיב לפיגוע ואמר כי "תוצאות הוראות הפתיחה באש המחמירות לא איחרו לבוא", אמר. "לפני פחות מחודש ימים הדרג המדיני בחר לכבול את ידיו של צה״ל בהוראות פתיחה באש הזויות. החמרה זו הינה צעד נוסף בפגיעה האנושה של כח ההרתעה הישראלי אל מול האויב. הפיגוע היום לידי ביתי שבקדומים הוא תוצאה ישירה של רפיסות בדרג המדיני, רפיסות שלא ניתן לקבלה".

לדברי סמוטריץ', "הטרור ייפסק רק כשנשכיל להכות באויב ללא רחם ולהחזיר את כוח ההרתעה של מדינת ישראל״. בדברים שהוא מפנה לשר הביטחו ולראש הממשלה אמר כי הוא "קורא להשיב את הוראות הפתיחה באש הקודמות, להעניק את הגיבוי המלא למניעת טרור ולאפשר לחייל צה״ל לבצע את משימתם על הצד הטוב ביותר. הטרור ייפסק רק כשנשכיל להכות באויב ללא רחם  ולהחזיר את כח ההרתעה של מדינת ישראל".

יש לציין כי הפיגוע מצטרף לשורה ארוכה של אירועי טרור המתרחשים מידי יום בכבישי יהודה ושומרון ובירושלים, ואשר מרביתם מסתיימים ללא נפגעים. ביום רביעי האחרון השליכו ערבים בקבוק תבערה על רכב של משמר הגבול בשכונת א-טור בירושלים.

לוחמי מג"ב שהיו בכלי הרכב הצליחו לחלץ עצמם בטרם התלקח ועלה באש. בתקרית נפגע שוטר בן 23 באורח קל משאיפת עשן ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר. כתוצאה מההתלקחות האש נשרפה מכונית נוספת שהייתה באזור ונזק נגרם לעמוד חשמל.