פדרמן
פדרמןפלאש 90

יחידת התביעות של מחוז ש"י הגישה כתב אישום נגד נועם פדרמן, תושב חוות פדרמן בקריית ארבע בטענה כי "הזיק לכלי רכב".

כתב האישום הוגש בעקבות אירוע שהתרחש לפני כתשעה חודשים, בעת שפדרמן נסע ברכבו בחברון עם 2 מילדיו, אז הותקף באבנים מטווח אפס. פדרמן לא היסס, ירד מהרכב ורדף אחרי מיידי האבנים, לתוך סמטה אליה נמלטו. בסמטה נזרקו על פדרמן ובנו אבנים ופדרמן זרק על התוקפים אבנים בחזרה.

פדרמן סיפר כי כאשר נחקר במשטרה הוצג בפניו סרט תיעוד של הצבא בו נראים מיידי האבנים זורקים אבנים על חיילי צה"ל לפני הגעתו למקום ואלה במקום לתפוס את הפורעים, ברחו מהמקום, מה שהוביל את הפורעים לתקוף את רכבו של פדרמן.

לטענתו של פדרמן, "תיק החקירה הועבר לאחר האירוע לפרקליטות מחוז ירושלים, אולם זו חששה מזיכוי שלי ובחרה שלא להתעסק עם התיק הבעייתי והעבירה את התיק לטיפול מחלקת התביעות של מחוז ש"י".

פדרמן הוסיף, "ולא רק זה אלא שלמרות שביקשתי שיערך לי שימוע לפני הגשת כתב האישום המשטרה בחרה להתעלם מבקשתי והגישה כתב אישום בטרם נערך השימוע".

בתגובה להגשת כתב האישום אמר פדרמן, "חמור מאוד שהתביעה במדינת ישראל הפכה את המותקף לנאשם. כולם יודעים שנזרקו עלי ועל משפחתי אבנים וכל פעולותיי היו לשם הגנה עצמית. אני מתכוון להפוך את המשפט הזה למשפט פוליטי אשר בו תועמד לבחינה מדיניות ההבלגה של צה"ל ביהודה ושומרון. מדיניות ההבלגה הובילה ומובילה לרצח יהודים ואסור לשתוק על כך, גם במחיר של כתב אישום".