נבי סאלח, התפרעות
נבי סאלח, התפרעותצילום: פלאש 90

בעקבות הסרטון בו תועדו נשים פלסטיניות מכות חייל צה"ל בנבי סלאח כחלק מהפרובוקציה השבועית הקבועה, יו"ר חוג הפרופסורים ד"ר רונן שובל תוקף בחריפות את ארגוני השמאל הרדיקליים שלדבריו גורמים לפגיעה קשה בתפקודם של חיילי צה"ל בשטח.

"ארגוני 'בצלם', 'עדאללה', 'שוברים שתיקה' ודומיהם מנצחים במערכת הדה לגיטימציה המתמשכת נגד צה"ל וחייליו בשטח, ותוצריה באים לידי ביטוי בהחלשה מתמדת של ההרתעה הישראלית בשטח. ליבי ליבי על החייל ומפקדיו, ויותר מכך על צה״ל שידיו כבולות״.

עוד מוסיף שובל כי "תדע כל אם עבריה שבניה מופקרים להוראות פתיחה באש אבסורדיות, הפוגעות בהתרעה הישראלית ומסכנות את חיי החיילים''.

מוקדם יותר נודע כי הורי תלמידים בבית ספר "אורט" אבין ברמת גן פנו להנהלת בית הספר, בדרישה לפטר את הרצל שוברט, המשמש כמורה להיסטוריה בבית הספר.

הדרישה של ההורים הגיעה לאחר שהתברר כי המורה מופיע בכמה מהתמונות שצולמו באירוע בנבי סאלח בו הותקף חייל צה"ל בידי פורעים ערבים.

המורה אמנם לא היה חלק מהתקיפה עצמה, אולם לטענת ההורים הוא היה במקום ולא נחלץ להגנתו של החייל אשר הותקף בידי המתפרעים.

ברשת אורט מנגד לא ממהרים לקבל החלטות. "אכן התקבלה תלונה על פעילותו של המורה. מדובר באירוע שהתקיים מחוץ לשעות העבודה וללא כל קשר לפעילות בית הספר. הנושא נמצא כעת בבירור תוך קבלת הנחיות ממשרד החינוך", נאמר בתגובת הרשת.